arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷

ایلان ماسک «راه ابریشم» را کوتاه می کند / اوکراین به جمع مشتاقان هایپرلوپ پیوست

اوکراین قصد دارد  به زودی از سیستم هایپرلوپ برای سرویس های حمل و نقل شهری استفاده کند.این اقدام می تواند اوکراین را به سرعت در حوزه فناوری ارتقای درجه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اوکراین قصد دارد  به زودی از سیستم هایپرلوپ برای سرویس های حمل و نقل شهری استفاده کند.این اقدام می تواند اوکراین را به سرعت در حوزه فناوری ارتقای درجه دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، برخی از فعالان حوزه فناوری در اوکراین می گویند این کشور به زودی در حوزه هایپرلوپ به خودکفایی خواهد رسید و مردم می توانند مسافت های طولانی را در کوتاه ترین زمان ممکن طی کنند.

بر همین اساس نیز دوبت اوکراین روز گذشته توافقنامه های مرتبط با ساخت هایپرلوپ را با دولت ایالات متحده امضا کرد و به زودی سیستم حمل و نقل از طریق هایپرلوپ وارد عمل می شود. 

جالب است که هنوز مراحل جدی این طرح شروع نشده، برخی معترضین می گویند راه افتادن هایپرلوپ در اوکراین می تواند به صنعت هوایی ضربه بزند و در نتیجه با این سیستم ابراز مخالفت کرده اند.با این همه همین موضوع از دید دولت نقطه عطف است. درواقع دولتمردان معتقدند که هایپرلوپ می تواند به رشد حمل و نقل کشور کمک کند. 

یکی از مدیران ارشد این پروژه می گوید:" اوکراین در حال عبور از کریدور جدید حمل و نقل جاده ابریشم است و می توان انتظار داشت که هایپرلوپ نقش مهمی در اتصال اروپا و آسیا ایفا کند. "

اوکراین جدیدترین کشوری است که پس از ایالات متحده آمریکا، کره، فرانسه و... در فهرست ثبت نام هایپرلوپ قرار گرفته است.

بنابراین به نظر می رسد طرح ایلان ماسک متقاضیانی پرشمار دارد. با این حال، مشخص نیست که سیستم هایپرلوپ اوکراین از همان ابتدا برای عموم قابل دسترس خواهد بود یا خیر. به گزارش خبرگزاری های محلی نخستین آزمایشات این سیستم برای سال آتی برنامه ریزی شده است.

 

نظرات بینندگان