arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
نیویورک تایمز:

مثلث مدیریتی زاکربرگ ناقص می شود؟ / مدیر بخش ارتباطات و سیاستگذاری فیسبوک استعفا کرد

مدیر بخش ارتباطات و سیاستگذاری فیسبوک استعفا داد. وی نقشی پررنگ در کنترل مسائل پس از ماجرای کمبریج آنالیتیکا به عهده داشت و یکی از اعضای اصلی مثلث مدیریت در فیسبوک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر بخش ارتباطات و سیاستگذاری فیسبوک استعفا داد. وی نقشی پررنگ در کنترل مسائل پس از ماجرای کمبریج آنالیتیکا به عهده داشت و یکی از اعضای اصلی مثلث مدیریت در فیسبوک است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب، الیوت شریج به عنوان یکی از مهره های اصلی مدیریت فیسبوک شناخته می شود. فردی که نه تنها در حوزه ارتباطات و سیاستگذاری های این شرکت نقشی موثر دارد، بلکه در جریان رسوایی کمبریج آنالیتیکا نیز تلاشی قابل توجه برای کنترل شرایط انجام داد.

الیوت شریج نزدیک به 1 دهه در کنار فیسبوک حضور داشت و اکنون اعلام کرده که استعفا داده و این شرکت را ترک خواهد کرد. اما جایگزین کردن یک فرد جدید با شریج بسیار سخت خواهد بود. چرا که او یکی از اعضای معتمد نزد زاکربرگ و شریل سندبرگ است.البته شریج وعده داده که تا یافتن جایگزین مناسب در کنار فیسبوک خواهد ماند. 

شریج در طول دوران کاری خود تعدادی تیم فعال در حوزه سیاستگذاری شرکت را اداره می کرد. تیم هایی که با برخی از مشکلات جدی و بحث برانگیز شرکت، مانند اخبار جعلی و تعدیل محتوا، مقابله می کنند. 

شریج در یک پست فیس بوکی گفت: " تدوین سیاست های پیشرو و ارتباطات برای شرکت های فناوری پیشرفته، لذت  بخش است اما ما این  روند بسیار پرسرعت است و فرصت کمی برای دیگر فعالیت ها باقی می گذارد. من برای مدتی طولانی در صف اول یکی از مهم ترین تحولات  تاریخ بشر  ایستاده بودم ، اما اکنون (پس از استعفا)شانس این را دارم که در دیگر عرصه ها نیز حاضر شوم ."

فیس بوک  اکنون تا حد زیادی بسیاری از رسوایی های عمومی خود را که اتفاقا تحت نظر شریج و تیمش رخ داده کنترل کرده است، اما پرونده خروج شریج از فیسبوک نیز پرونده ای سخت است. چرا که خروج یک مدیر ارشد از بدنه یک شرکت سرشناس مثل فیسبوک هرگز ساده نبوده و نخواهد بود.به ویژه آن که مدیران اجرایی همیشه معتمد و مهم هستند.

 

نظرات بینندگان