arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

هوش مصنوعی رکورد حل «مکعب روبیک» را شکست / با حداکثر 30 حرکت / بدون دخالت و آموزشی انسانی

ربات های هوشمند و جدید، می توانند مکعب روبیک را بدون کمک انسانی کامل کنند.این نخستین بار است که ربات ها موفق به انجام این کار(بدون برنامه های انسان ها) می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ربات های هوشمند و جدید، می توانند مکعب روبیک را بدون کمک انسانی کامل کنند.این نخستین بار است که ربات ها موفق به انجام این کار(بدون برنامه های انسان ها) می شوند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، گروهی از پژوهشگران موفق به طراحی نوعی ربات هوشمند شده اند که می تواند بدون کمک گرفتن از انسان ها یک مکعب روبیک را به سرعت حل کند.

برای بسیاری از افراد حل کردن و ترکیب مکعب روبیک بسیار دشوار است.شاید شما نیز جزو همین گروه باشید.اما جالب است بدانید هوش مصنوعی برای حل مکعب روبیک یک راهکار فوق العاده جالب یافته است.

درواقع هوش مصنوعی می تواند با ایجاد یک الگوریتم ساده مکعب روبیک را حل کند.همان الگوریتمی که اجازه می دهد هوش مصنوعی در بازی شطرنج نیز قوی تر از انسان ها ظاهر شود. با این وجود، در روش های پیشین، همیشه پای انسان ها نیز در میان بود. درواقع کمتر دیده می شد که ربات ها، فارغ از کمک انسان ها بتوانند یک مکعب روبیک را به شکل کامل حل کنند.

استیون مک آلیر و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا، این مشکل را حل کرده اند. آن ها از فرایندی به نام "الگوریتم یادگیری تقویت یادگیری" استفاده کرده اند. الگویی که به ربات ها کمک می کند بدون نیاز به آموزش های انسانی مکعب ها را حل کنند.

بر اساس این الگوریتم یادگیری، ربات ها می تواند 100 درصد از مکعب های روبیک را به صورت تصادفی در 30 حرکت یا کمتر( که برابر یا بهتر از عملکرد انسان است) حل کنند.

 

نظرات بینندگان