arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

وقتی ترامپ حامی اعتصاب در «واشنگتن پست» می شود / تسویه حساب شخصی با «جف بیزوس» یا حمایت از حقوق کارمندان؟

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده رسما خواستار افزایش درگیری و اعتصاب کارکنان واشنگتن پست با مدیرشان شد. این خبر چندان جای تعجب ندارد وقتی بدانیم این مدیر مغضوب ترامپ "جف بیزوس" نام دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده رسما خواستار افزایش درگیری و اعتصاب کارکنان واشنگتن پست با مدیرشان شد. این خبر چندان جای تعجب ندارد وقتی بدانیم این مدیر مغضوب ترامپ "جف بیزوس" نام دارد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو ، به نظر می رسد ترامپ قصد ندارد روابط خود با جف بیزوس را تغییر دهد و حتی روز به روز مواضعی خصمانه تر نسبت به وی اتخاذ می کند. تا جایی که حاضر است از کارکنان نشریه ای که همیشه مورد انتقادش بوده دفاع کند، تا به نوعی به جف بیزوس آسیب برساند. 

اگرچه ریشه تنفر و خصومت ترامپ با بیزوس همیشه در هاله ای از ابهام قرار داشته، اما نشانه های این خصومت به ویژه از سوی ترامپ هرگز پنهان نشده است. از موضوع گیری های متعدد ترامپ در خصوص تخلف مالیاتی آمازون تا حمایت وی از کارکنان شاکی واشنگتن پست، نشان می دهد وی قصد دارد به هر شکل ممکن بیزوس را تحت فشار قرار دهد.
جالب است بدانید بیزوس دقیقا 2 شرکتی را اداره می کند که ترامپ از آن ها نفرت دارد؛ آمازون و واشنگتن پست. اما با همه این ها ترامپ روز گذشته در یک توییت حمایت خود را از برخی کارمندان واشنگتن پست که از شرایط خود راضی نیستند اعلام کرد و گفت که آنان باید به اعتصاب خود ادامه دهند.وی برای توصیف اعتصاب از عبارت "اعتصاب بسیار  طولانی" استفاده کرد. 

ترامپ  نوشت:" کارکنان واشنگتن پست می خواهند اعتصاب کنند زیرا بیزوس حق و حقوق آنان را پرداخت نمی کند و من فکر می کنم اعتصاب بسیار طولانی ایده ای عالی است. چرا که کارکنان پول بیشتری دریافت می کنند و البته ما نیز برای مدت زمانی طولانی از شر اخبار جعلی خلاص می شویم.!"

بیش از 400  نفر از کارمندان واشنگتن پست طی این هفته نامه ای بلندبالا برای جف بیزوس نوشتند و اعلام کردند که از سال 2014 تا کنون تغییری محسوس در حقوق و مزایا خود نداشته اند. در نتیجه خواستار افزایش حقوق و بهبود شرایط بازنشستگی،  ازدواج  و مراقبت های بهداشتی خود شدند. ضمن آن که شرایط عادلانه در خصوص امنیت شغلی را نیز درخواست کردند.

اما نکته جالب این است که در هیچ بخشی از این نامه خبری از اعتصاب یا تمایل برای اعتصاب نیست و در نتیجه، ترامپ به شکلی عجیب تلاش دارد آنان را به سمت اعتصاب سوق دهد.درواقع این اقدام ترامپ از دید بسیاری از فعالان رسانه یک اقدام خام و با اهداف شخصی است . چرا که بیش از این که به نظر برسد اقدامی برای حمایت از کارکنان واشنگتن پست و حقوق کارگری است، اقدامی برای ادامه خصومت نسبت به بیزوس و یک تسویه حساب شخصی به نظر می رسد. 

مترجم: رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان