arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

پزشک متخلف آمریکایی در فیسبوک رسوا شد / تحقیر بیمار در فضای مجازی بی پاسخ نماند

یک پزشک اورژانس ایالات متحده که با بیماران رفتارهایی خشونت آمیز انجام می داد، با هشیاری یک بیمار و انتشار فیلم وی در فیسبوک رسوا شد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک پزشک اورژانس ایالات متحده که با بیماران رفتارهایی خشونت آمیز انجام می داد، با هشیاری یک بیمار و انتشار فیلم وی در فیسبوک رسوا شد. 
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، این پزشک با بیماران برخوردهای روانی و گاهی فیزیکی بدی انجام می داد و بدون توجه به مشکلاتشان آنان را  مورد تحقیرقرار می داد.

اما رسوایی اصلی این پزشک زمانی رخ داد که با یک بیمار دچار اختلال اضطرابی رفتاری زشت نشان داد. این بیمار که به علت حمله عصبی و اضطرابی دچار شوک حرکتی شده و قادر به هیچ نوع تحرکی نبود، برای معاینات اولیه به اتاق معاینه آورده شده بود. اما پزشک مذکور به جای همدردی و آرامش بخشی به وی، با پرخاش و برخورد کلامی و فیزیکی به تحقیر شخصیت این بیمار پرداخت. 

در تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است، این دکتر الفاظی ناخوشایند برای خطاب قرار دادن این بیمار استفاده می کند و می گوید: "تو سطح پایین ترین بیمار من هستی، اینجا بیماران مهم تری داریم که در حال مرگ هستند. بنابراین دست از ادا و اطوار بردار و بلند شو و راه برو. ادای بیمارها را درنیار. من گول نمیخورم ". 

سپس در صحنه ای دیگر از فیلم فیسبوکی دیده می شود که پزشک تلاش می کند به زور بازوی بیمار را گرفته و او را روی زمین بکشاند. این رفتارها در حالی رخ داده است که بیمار مذکور اساسا تمارض نمی کرده و سابقه بیمارهای روان/تنی را داشته است. او در حال بازی بسکتبال بوده که دچار این مصدومیت می شود. 

پدر او نیز در این خصوص  گفت:پسر من پیش از این نیز قفل شدگی و اسپاسم اضطرابی داشته و حتی داروی کلونپین مصرف می کند. بنابراین  بسیار غیراخلاقی و عجیب بود که با فرزندم مثل یک حیوان رفتار شده و تحقیر شود. 

در بخشی از فیلم افشاگر فیسبوکی پزشک به بیمار می گوید : "مشخص است مواد زده ای ، هر روز عده زیادی مثل تو، که معتادند به اینجا می آیند."

فیسبوک در این میان نقشی بسیار موثر و البته کاربردی را ارائه کرد. چرا که به محض انتشار این ویدئو هزاران نفر ، بازدید و اشتراک گذاری به دنبال داشت و در نتیجه، مردم خشمگین به عوامل بیمارستان معترض شدند. تا جایی که بیمارستان مذکور ناچار به عذرخواهی و قول مساعدت برای مجازات این پزشک شد. 

نظر شما چیست؟آیا افشاگری های فضای مجازی میتواند مانع از رفتارهای نادرست در محیط های درمانی باشد؟

 

نظرات بینندگان