arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۶۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰
نماینده مجلس:

تخلفات احمدی نژاد برای ما محرز است/هیأت رئیسه حق ندارد افزون‌بر حد احتیاط و مماشات کند

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان این که بر اساس قوانین و بررسی‌های انجام شده نمایندگان، تخلف‌هایی از سوی دولت در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است. گفت: هم‌اکنون فضای مجلس برای رسیدگی به تخلف‌های رئیس‌جمهوری و دولت آماده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان این که بر اساس قوانین و بررسی‌های انجام شده نمایندگان، تخلف‌هایی از سوی دولت در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است. گفت: هم‌اکنون فضای مجلس برای رسیدگی به تخلف‌های رئیس‌جمهوری و دولت آماده است.

به‌گزارش انتخاب، علی‌اکبر اولیاء در گفت‌وگو با نشریه بشارت نو، در پاسخ به این پرسش که آیا مسئله تخلف‌های رئیس‌جمهوری برای نمایندگان محرز است، افزود: بر اساس قوانین و بررسی‌های انجام شده نمایندگان، تخلفاتی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این شبهه که برخی می‌گویند نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با طرح این موضوع دنبال کار سیاسی هستند، گفت: خدا را شاهد می‌گرم که ما دنبال کار سیاسی نیستیم و تنها دغدغه‌مان صیانت از حقوق ملت در مجلس است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با تأکید‌بر این ‌که فضای مجلس برای رسیدگی به تخلف‌های رئیس‌جمهوری و دولت آماده است، بیان کرد: با توجه به اتفاق‌های اخیر، فضای کنونی مجلس برای طرح جدی‌تر سؤال و شکایت از رئیس‌جمهوری آماده است، از این‌رو هیأت رئیسه حق ندارد افزون‌بر حد احتیاط و مماشات کند یا این ‌که تلاش کند نمایندگان را از طرح سؤال منصرف کند.

اولیاء با تأکیدبر طرح دو سؤال و شکایت از رئیس‌جمهوری از سوی نمایندگان مجلس، یاد‌آور شد: با توجه به اتفاق‌های اخیر فضای کنونی مجلس برای طرح جدی‌تر این موضوع آماده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم، با انتقاد از هیأت رئیسه، به‌علت احتیاط در اجرای طرح سوال از رئیس‌جمهوری، گفت: به‌نظر می‌رسد که هیأت رئیسه احتیاط‌هایی دارد و این برای ما قابل حل نیست، چون آن‌ها باید به آیین‌نامه عمل کنند نه این ‌که تلاش کنند امضاها را پس بگیرند و نمایندگان را از طرح سؤال از رئیس‌جمهوری منصرف کنند، هر چند که این مماشات و احتیاط تا یک اندازه‌ای طبیعی است اما هیأت رئیسه حق ندارد افزون‌بر از حد این کار را کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
0
9
مجلس هشتمه ديگه!!توقع زيادنداشته باش
نام اين مجلس به نيكي!!!! درتاريخ ثبت ميشه
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
9
0
بعضی ها فراتر از حدشون صحبت می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
چه منطق دیکتاتور منشی داره این K-1 ، سبک صحبتش بی شباهت به ........... "بعضی ها فراتر از حدشون صحبت می کنند"
بايرام گودرزي
| UNITED STATES |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
عجب !
راست ميگي K-1
آخه قانون نگفته كه مجلس بايد بر عملكرد دولت نظارت كنه. حق پرسش داره. حق تحقيق و تفحص داره . حق استيضاح و رأي اعتماد داره.
اينه كه اين الان فراتر از حدشون شده .
آره ديگه.
آره .
طبق قانون بايد دولت به نمايندگان رأي اعتماد بده و به كار نمايندگان نظارت داشته باشه. و درصورت لزوم آنها را استيضاح كنه .!؟!؟!؟!؟ و ....
درسته؟؟؟؟!!!!
آره؟؟؟؟!!!
تو اينجوري دوست داري K-1 ميگيم واست اينجوري بنويسن باشه. ؟؟
فردا بگم واست قانون را برعكس كنن خوبه؟؟
اوامر ديگه اي نداريد؟؟

اوني كه فراتر از حد و مرز اطلاعاتش نظر ميده فكر كنم حضرتعالي هستيد.
جناب علی‌اکبر اولیاء نماينده مردم يزد هستند. و عضو كميسيون عمران مجلس طبق حق قانوني كه هيج . حسب وظيفه قانونيه خودش حقايقي را مطرح كرده.
حالا از اينجا تو داري واسش خط و نشون ميكشي؟؟؟؟؟
حالا جالبه كه خودت بهتر ميدوني كه دولت بايد سريعتر اقدام كنه و اين جريان انحرافي را از خودش دور كنه. و اين موارد مورد اشاره هم كارهاي اين جريانه.
والا مجلس با دولت نهم چنين مشكلاتي نداشت. جناب صفار از دولت رفت . جناب اژه اي از دولت رفت . جناب پور محمدي از دولت رفت.
خب اين افراد اشخاص با سابقه و دلسوز نظام بودند.
شما كه طرفدار دولت هستيد. بهتر بفرماييد كه دولت جريان انحرافي را زودتر از خودش دور كنه.
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
اولا اقا بایرم بنده از رییس جمهور درخواست کردم که مشایی رو از خودش دور کنه اما ایشون فزمودند مشایی ادم درستیست ثانیا مجموع این فشار ها سیاسیه مجلس حق انجام چنین کار هایی رو نداره که اخرش هم نمیتونه انجام بده. در ضمن اونها دلسوز نبودند.
رستاخیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
جناب K-1 کدام سیاست ؟ چرا سعی دارید بر خلاف عرف شنا کنید وقتی تخلفی محرض شد آیا فرار به جلو بهترین گزینه است ؟ چرا سعی در سفسته بافی دارید؟ در صورتی که تخلف بر همه ی مجلسیان اثبات شده است
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
جناب رستاخیز چه چیزی محرزه؟ اینکه مجلسی ها بدون داشتن امضا های کافی بهبهانی رو استیضاح کردند؟ یا اینکه حرمت شخص دوم مملکت رو شکستند؟
فرهاد
| GERMANY |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
کیوون،
شما هم خیلی فراتر از حد به آزادی اظهار نظر افراد که از اصول اولیه و ابتدایی انسانی است، دارید می نویسید.
حد این آقا به نظر شما تا کجا بوده که از آن گذشته؟
این حد را چه کسی تعیین کرده و بر چه اساسی؟
ولی..
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
0
4
برای ما هم محرز بود.......!!!!!!
نظرات بینندگان