arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
تلاش دولت برای عدم حضور فیزیکی شهردار تهران در آمریکا نتیجه داد اما...

قالیباف، با ویدیو کنفرانس به واشنگتن رفت

مراسم انتخاب جایزه جهانی حمل و نقل پایدار 2011 با حضور بیش از 500 نفر از مدیران شهری، شهرداران، اسانید برجسته دانشگاه های جهان، کارشناسان ارشد شهری و حمل و نقل در واشنگتن برگزار شد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم انتخاب جایزه جهانی حمل و نقل پایدار 2011 با حضور بیش از 500 نفر از مدیران شهری، شهرداران، اسانید برجسته دانشگاه های جهان، کارشناسان ارشد شهری و حمل و نقل در واشنگتن برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ طی این مراسم، شهر تهران به همراه گوانگژو چین، لیما پرو، لئون مکزیک و نانت فرانسه به عنوان 5 شهر برتر شهرداری جهان در حوزه توسعه حمل و نقل پایدار معرفی شده بودند. این شهرها بر مبنای اطلاعاتی که ظرف یک سال گذشته از توسعه حمل و نقل پایدار با محورهای مترو، بی آر تی، دوچرخه و تلاش برای حرکت به سمت حمل و نقل پایدار و کارآمد از آنها استخراج شده بود انتخاب شدند.

در این مراسم که  شهردار گوانژو و مکزیکوسیتی، سفیر پرو در امریکا، معاون شهردار نانت و همچنین دکتر علیرضا دبیر عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی حضور داشتند، شهرهای گوانگژو چین، لئون مکزیک، تهران، نانت فرانسه و لیما پرو به ترتیب مورد تقدیر قرار گرفتند.

محمد باقر قالیباف در مراسم اهدای جایزه جهانی حمل و نقل پایدار 2011 میلادی در واشنگتن از طریق ویدئو کنفرانس در سخنانی با بیان این که بسیار خوشحالم که به نمایندگی از شهروندان تهرانی در این مراسم با شکوه و در جمع شما مدیران، صاحبنظران و سرآمدان حوزه حمل و نقل و توسعه پایدار و رسانه‌های گروهی سخن می‌گویم گفت: بر خود می‌بالم که شهردار شهری هستم که در آن جسارت و اراده قاطع برای توسعه حمل و نقل پایدار، یکپارچه، در دسترس، ایمن و آسان با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، ویژگی بارز مدیریت شهری است و شهروندان فهیم آن یار و همراه این سیاست‌ها و تصمیم‌های تحول‌خواهانه هستند.

شهردار تهران ادامه داد: امروز در کلانشهر تهران به رغم تمامی موانع و محدودیت‌ها، توسعه شبکه مترو، خطوط BRT و خطوط ویژه اتوبوس تحقق پذیرفته است. از سوی دیگر ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری و توسعه پیاده‌راه‌های امن و آرام به سرعت در حال تحقق است.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با این اقدامات، اعمال تدابیر محدودکننده برای تردد وسایل نقلیه در مناطق مرکزی شهر از جمله استقرار سیستم کنترل هوشمند محدوده طرح ترافیک، گام‌های اولیه و بستر مهمی برای توسعه حمل و نقل پایدار در این کلانشهر بوده خاطرنشان کرد: تهران نیز نظیر بسیاری از کلان‌شهرهای جهان با معضلاتی همانند آلاینده‌های زیست محیطی رو به روست. اتخاذ رویکردهای انسان محور، به جای راهبردهای خودرو محور زمینه مناسبی را برای کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، توسعه امکانات حمل و نقل عمومی و دسترسی عادلانه شهروندان به این امکانات فراهم آورده است.

انتخاب تهران بین پنج شهر برتر دنیا بازتابهای زیادی داشت و صاحبنظران و دست‌اندرکاران در این ارتباط به اظهار نظر پرداختند. سخنگوی شهرداری تهران در مورد انتخاب تهران به عنوان یکی از شهرهای برتر در حوزه توسعه حمل و نقل گفت: ایجاد خطوط تندرو، توسعه خطوط مترو، همگام بودن توسعه حمل و نقل عمومی با تقاضای شهروندان و به کارگیری سیستم های هوشمند در مدیریت ترافیک به ویژه اجرای طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک از عوامل اصلی انتخاب تهران جزو برترین‌های جهان در توسعه حمل و نقل عمومی بوده است.

محمد هادی ایازی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از 4 میلیون نفر با اتوبوس و 1 میلیون و 700 هزار نفر با مترو در تهران جا به جا می شوند که مدیریت شهری با تمام توان در تلاش است ضمن گسترش ناوگان سهم جابه جایی های شبکه حمل و نقل عمومی را از سفرهای روزانه افزایش دهد.

گفتنی است همایش بزرگ جهانی انتخاب برترین‌های سالیانه حمل و نقل و توسعه پایدار جهان از سوی هیاتی متشکل از چهار موسسه معتبر جهانی شامل انجمن بین‌المللی حمل و نقل عمومی‌ (UITP)، سازمان برنامه محیط زیست سازمان ملل UNEP (یونپ)، موسسه GTZ و دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان مللUNDESA (United Nations Department of Economic and Social Affairs) در شهر همه ساله در واشنگتن آمریکا برگزار می شود. این همایش بزرگ که از روز یکشنبه گذشته با حضور قریب به 10000 نفر از اساتید دانشگاه، کارشناسان همچنین مدیران شهری و اعضای شوراهای شهرهای مختلف جهان در قالب بیش از 90 کارگروه علمی و آموزشی آغاز شده، روز پنجشنبه هفته جاری به کار خود پایان می دهد
نظرات بینندگان