arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۱ تير ۱۳۹۷

وقتی فسیل دریایی هم اسم رئیس جمهور آمریکا می شود / نام «باراک اوباما» برای چهاردهمین بار وارد کتاب های جانورشناسی شد

گروهی از پژوهشگران استرالیایی یک موجود دریایی باستانی را که اخیرا فیسلش کشف شده نام گذاری کردند. اما شاید شگفت زده شوید اگر بدانید نام این موجود دریایی  منسوب به «باراک اوباما» خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران استرالیایی یک موجود دریایی باستانی را که اخیرا فیسلش کشف شده نام گذاری کردند. اما شاید شگفت زده شوید اگر بدانید نام این موجود دریایی  منسوب به «باراک اوباما» خواهد بود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، به نظر می رسد رئیس جمهور سابق ایالات متحده همواره نزد دانشمندان از اهمیت، اعتبار و احترام  برخوردار است. تا جایی که از نام او به عنوان نام موجودات باستانی استفاده می شود. 

این موجود باستانی که فسیلش اخیرا کشف شده متعلق به یکی از نخستین دوره های زندگی پیچیده موجوداتی است که روی زمین زندگی می کرده اند. این حیوانباستانی که «اوباموس کروناتوس»نامگذاری شده،حدود 550 میلیون سال پیش زندگی می کرد.

این موجود دریایی عظیم الجثه نبوده و حدود نیم اینچ طول داشته. شواهد نشان می دهد که احتمالا این حیوان، دارای بدنی نرم  بوده و تمام زندگی خود را در یک نقطه صرف کرده و در  کف اقیانوس می زیسته است.

این کشف، توسط محققان در دانشگاه کالیفرنیا-ریورساید و موزه استرالیا جنوبی، در یک بستر فسیلی تازه کاوش شده  واقع در استرالین فلیندرز استرالیا رخ داده است. جالب است بدانید که حتی نام این منطقه  مورد کاوش نیز ماجرایی جالب دارد. این منطقه "استراحتگاه رستوران آلیس" نامگذاری شده است، که  از یک آهنگ از ترانه Arlo Guthrie گرفته شده است که می گوید "شما می توانید هر چیزی که می خواهید در رستوران آلیس دریافت کنید."

شاید شگفت زده شوید اگر بدانید این نخستین بار نیست که نام اوباما روی موجودات مختلف گذاشته می شود، او پیش از این 13 بار چنین افتخاری را دریافت کرده و نامش روی انواع پرندگان و موجودات زمینی و دریایی گذاشته شده است. 

 

نظرات بینندگان