arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰

شهرداری: آماده‌ي تملك خانه‌ي پدري پروين اعتصامي هستيم

شهردار منطقه‌ي 12 تهران اعلام كرد: اين شهرداري آمادگي دارد، دو بخش ديگر از خانه‌ي پدري پروين اعتصامي را تملك كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار منطقه‌ي 12 تهران اعلام كرد: اين شهرداري آمادگي دارد، دو بخش ديگر از خانه‌ي پدري پروين اعتصامي را تملك كند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، عليرضا بزرگوار با اشاره به تملك يكي از سه بخش خانه‌ي پدري پروين اعتصامي در گذشته توسط شهرداري و تبديل آن به يك مكان فرهنگي، اظهار كرد: در ديداري كه در ماه مبارك رمضان با مالك خانه‌ي پروين اعتصامي داشتيم، شخصا به او اعلام كردم كه شهرداري منطقه‌ي 12 آمادگي دارد دو بخش ديگر از اين خانه‌ي تاريخي را تملك كند.

او با بيان اين‌كه در آن جلسه، مالك خانه نيز مشكلات خود را در اين زمينه مطرح كرد، گفت:‌ تا كنون هيچ پروانه‌اي براي تخريب يا نوسازي خانه‌ي پدري پروين اعتصامي از سوي شهرداري منطقه‌ي 12 تهران صادر نشده است.

وي همچنين درباره‌ي وضعيت خانه‌ي تاريخي اتحاديه نيز بيان كرد: تا اين زمان، هنوز كسي براي فروش يا تخريب اين خانه‌ي تاريخي به شهرداري منطقه‌ي 12 مراجعه نكرده است.

به گزارش ايسنا، خانه‌ي پدري پروين اعتصامي ـ شاعر ـ در چهارراه سرچشمه شامل سه بخش است كه در سال‌هاي گذشته، شهرداري بخش شرقي آن را تملك، تخريب و دوباره بازسازي كرد. دو بخش ديگر اين خانه نيز در اختيار مالكان شخصي است. اين خانه از مدتي پيش با درخواست يكي از مالكان و با رأي ديوان عدالت اداري از فهرست آثار ملي خارج شد.

خانه‌ي اتحاديه نيز كه همزمان با خانه‌ي پدري پروين اعتصامي از فهرست آثار ملي خط خورد، در خيابان لاله‌زار جنوبي بن‌بست اتحاديه قرار دارد.
نظرات بینندگان