arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۷

قیمت سکه به ۲ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان رسید

تحولات دیروز در بازار بزرگ تهران که محل اصلی استقرار صنف طلافروشان به شمار می رود، سبب شد تا دادوستد مصنوعات و مسکوکات طلا به حداقل ممکن و حتی متوقف شود که این امر کاهش قیمت ها در بازار را به دنبال داشت.هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با 550 هزار ریال افزایش 28 میلیون و 760 هزار ریال به خریداران عرضه می شود اما قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در رقم 26 میلیون و 950 هزار ریال تثبیت شده است.قیمت هر قطعه نیم سکه 14 میلیون و 630 هزار ریال، ربع سکه هفت میلیون و 820 هزار ریال و سکه گرمی چهار میلیون و 210 هزار ریال تعیین شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با وجود افت شدید قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی و نیز کاهش معاملات این فلز گرانبها در بازار تهران از روز گذشته، بهای هر قطعه سکه تمام طرح جدید افزایش اندکی داشت؛ هرچند سایر مسکوکات طلا تغییر نرخی نداشتند.

به گزارش ایرنا، تحولات دیروز در بازار بزرگ تهران که محل اصلی استقرار صنف طلافروشان به شمار می رود، سبب شد تا دادوستد مصنوعات و مسکوکات طلا به حداقل ممکن و حتی متوقف شود که این امر کاهش قیمت ها در بازار را به دنبال داشت.

با این همه امروز (سه شنبه) در حالی که قیمت هر اونس طلا با افت بی سابقه 10 دلار و 35 سنتی به یک هزار و 256 دلار و 28 سنت در بازارهای جهانی رسیده، بهای هر گرم طلای خام 18 عیار با 71 هزار و 500 ریال افزایش نسبت به دیروز به 2 میلیون و 431 هزار و 900 ریال افزایش یافته است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با 550 هزار ریال افزایش 28 میلیون و 760 هزار ریال به خریداران عرضه می شود اما قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در رقم 26 میلیون و 950 هزار ریال تثبیت شده است.

در بازار تهران، قیمت هر قطعه نیم سکه 14 میلیون و 630 هزار ریال، ربع سکه هفت میلیون و 820 هزار ریال و سکه گرمی چهار میلیون و 210 هزار ریال تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، بهای طلا صبح امروز در بازارهای جهانی به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا به کمترین سطح آن در بیش از 6 ماه گذشته رسید؛ بهبود شاخص های اقتصادی آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور را افزایش داده است.

طلا یک دارایی مطمئن و ایمن محسوب می شود و در شرایط وجود ریسک، تقاضای آن افزایش می یابد؛ قیمت طلا نسبت به افزایش نرخ بهره بسیار حساس است و افزایش نرخ بهره موجب کاهش تقاضای فلز زرد می شود.

نظرات بینندگان