arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۷

واکنش شدید مدیران سیلیکون ولی به رای دیوان عالی ایالات متحده / مبارزه با فرمان مهاجرتی ترامپ ادامه دارد

دیوان عالی ایالات متحده، حکم ممنوعیت سفر مهاجران چند کشور عمدتا مسلمان را تایید کرد. اما مدیران غول های فناوری فعال در سیلیکون ولی در برابر این حکم به شدت معترض شده اند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیوان عالی ایالات متحده، حکم ممنوعیت سفر مهاجران چند کشور عمدتا مسلمان را تایید کرد. اما مدیران غول های فناوری فعال در سیلیکون ولی در برابر این حکم به شدت معترض شده اند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، پس از آن که دونالد ترامپ از سوی دیوان عالی مورد حمایت قرار گرفت، اغلب شرکت های مهم حوزه فناوری ایالات متحده، مراتب نا امیدی و اعتراض خود را نسبت به این ماجرا اعلام کردند. 

در این میان مدیران مایکروسافت،ایربی ان بی و لیفت از نخستین مدیرانی بودند که نسبت به این ماجرا معترض شدند.
شاید خلاصه ترین تعریف از این قانون این باشد که از این پس مهاجران نمی توانند به راحتی از کشورهایی که اغلب مسلمان هستند به ایالات متحده مهاجرت کنند. اما مشکل این است که این مهاجران به عنوان نیروی کار برای شرکت های فناوری از اهمیت بسزایی برخوردارند.

اما واکنش غول های فناوری به این حکم دیوان عالی ایالات متحده نیز در نوع خود جالب توجه است. تا کنون بیش از 100 شرکت سرشناس سیلیکون ولی با امضای طوماری نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده اند و البته از کارمندان خود که تحت این قانون قرار می گیرند با عبارت  "آمریکایی های غیر آمریکایی" نام برده اند.

حتی پس از اینکه ترامپ سیاست های ضد مهاجرتی خود را تجدید کرد، شرکت های فنائری همچنان علیه آن ایستادند.

 آنها  معتقدند تأثیر حذف این نیروهای کار ویژه نه تنها روند رو به رشد صنایع تکنولوژیک را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه به بازدهی مالی بلند مدت و صادرات تکنولوژی ایالات متحده نیز آسیب می زند.

این تصمیم ترامپ تنها  یک هفته پس از آن اتخاذ شده است که سیاست های سختگیرانه ای را بر علیه مهاجران در مرزهای مکزیک اعمال کرد. 

از روزگذشته تا کنون یک طوفان توییتری سنگین علیه تصمیم ترامپ از سوی مدیران شرکت های فناوری به راه افتاده است. برای مثال اکانت توییتری ایر بی ان بی نوشت:
"ما از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده برای حمایت از ممنوعیت سفرمهاجران کشورهای عمدتا مسلمان ناراضی و ناامیدیم. ما بر این باوریم که سفر یک تجربه تغییر  قدرتمند است و ما همچنان به باز کردن درهای  مختلف و ایجاد پل های بین فرهنگی در سراسر جهان ادامه خواهیم داد. "

لیفت نیز در توییتر نوشت:
استفاده از جامعه متنوع رانندگان، مسافران و کارمندان باعث افتخار ما است. بنابراین ما به مبارزه با قانون های سختگیرانه ترامپ ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل مایکروسافت نیز نوشت:

 مایکروسافت از تصمیم دیوان عالی نا امید شده است.اما شرکت ما همچنان از حقوق قانونی کارکنان خود حمایت خواهد کرد. 

دنئل دیکسون، مدیر اجرایی کمپانی فایرفاکس نیز نوشت که:  که موزیلا عمیقا از حاکمیت ناامید شده است.

مترجم: رویا پاک سرشت 

نظرات بینندگان