arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۷

علت حمله خونین به روزنامه آمریکایی مشخص شد / کشته شدن 5 روزنامه نگار به خاطر انتشار یک گزارش افشاگر / اوباما و ترامپ واکنش نشان دادند

پس از حمله خونین به روزنامه آمریکایی "کپیتال گازپ" گمانه زنی ها در خصوص علل حمله  ادامه دارد. اما به نظر می رسد علت اصلی این حمله به یک گزارش افشاکگر مرتبط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از حمله خونین به روزنامه آمریکایی "کپیتال گازپ" گمانه زنی ها در خصوص علل حمله  ادامه دارد. اما به نظر می رسد علت اصلی این حمله به یک گزارش افشاگر مرتبط است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، عامل تیراندازی خونین مریلند یک مرد 38 ساله است که پیش از این نیز به علت برخی جرائم آنلاین به دادگاه فراخوانده شده است.

در جریان حمله به این روزنامه آمریکایی  حداقل پنج تن کشته  و 2 تن دیگر نیز مجروح شدند. پیش از این و در سال 2012 متهم این پرونده وارد یک روند شکایت با روزنامه مذکور شده بود، چرا که این روزنامه تهدیدها و آزار و اذیت های آنلاین وی را بازتاب داده بود. این در حالی است که متهم، مدعی بود این مطلب کذب محض است.

متهم به  تیراندازی مردی 38 ساله به نام جارد راموس است. وی که اثر انگشت خود را مخدوش کرده با کمک تکنولوژی تشخیص چهره شناسایی شده است.

اسناد دادگاه نشان می دهد که راموس  در ماه سپتامبر 2013 علیه یکی از نویسندگان روزنامه کپیتال گازپ دادخواستی را تنظیم کرده بود. چرا که معتقد بود وی گزارشی جعلی علیه او تدوین کرده است. ماجرای این مقاله به ژوئیه  2011  باز می گشت که یکی از همکلاسی های سابق راموس در دوران دبیرستان مدعی شده بود مورد آزار و اذیت و تهدید وی در فیسبوک قرار گرفته است. روزنامه گازپ ضمن شرح مبسوط این ماجرا متذکر شد که راموس زن را تهدید به قتل نیز کرده است. 

علت حمله خونین به روزنامه آمریکایی مشخص شد / کشته شدن 5 روزنامه نگار به خاطر انتشار  یک گزارش افشاگر / اوباما و ترامپ واکنش نشان دادند

بر اساس این مقاله، راموس در دادگاه منطقه ای به اتهام آزار و اذیت اینترنتی متهم  شد . او به  یک حکم زندان 90 روزه  محکوم شد. در ضمن وی ملزم به طی کردن دوره روان درمانی و متوقف کردن تماس با همکلاسی سابقش شد. 

ویلیام کرامپف، رئیس پلیس منطقه در این خصوص گفت : این مقاله باعث شد مهاجم نسبت به روزنامه کینه به دل بگیرد و به نظر می رسد این تیراندازی را بتوان نوعی  "حمله هدفمند" دانست.جالب است که حساب توییتری مهاجم نیز با این جمله مزین شده است: خواننده عزیز: من این صفحه را برای دفاع از خودم ایجاد کردم. "

اما شخصیت های سیاسی نیز به این ماجرا واکنش نشان دادند. برای مثال رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، باراک اوباما  گفت: «به نظر می‌رسد آنچه در آناپولس روی داد، در چند ماه اخیر، هر چند هفته یکبار تکرار می‌شود. آشکارا با خانواده‌ها و دست‌اندرکاران نشریه همدردی می‌کنم.می‌توان جلوی این رویدادها را گرفت. آمریکا تنها ملت جهان نیست که آدمهای مشکل‌دار و خشن دارد،‌ اما ما در زمینه سلاح‌هایی که این افراد می‌توانند از آن استفاده کنند بی‌مانند هستیم. و این بهای سنگینی دارد.»

رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، دونالد ترامپ نیز در توییتر خود نوشت: «به قربانیان و خانواده آنها فکر می‌کنم و برای آنها دعا می‌کنم. از تمامی شما نیروهای امداد که در اکنون در صحنه هستید متشکرم.»

رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان