arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۶۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰
نمی توانیم با کسانی كه اول كار، حكم زنهایشان را صادر می كنند دور یك میز بنشینیم؛

حسینیان: عسگراولادی به من بد و بیراه گفت/قالیباف و لاریجانی در جریان فتنه بر یال حركت كردند

روح الله حسینیان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی، دوشنبه شب در نشست بصیرت كه در مسجد اهل البیت(ع) قم برگزار شد، به تحلیل و بررسی مسائل سیاسی و جاری كشور پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی، دلایل عدم حضور این جبهه در فرآیند ساز و كار وحدت اصولگرایان و كمیته 8+7 را تشریح كرد و حضور برخی از افراد همسو با جریان فتنه را یكی از مهم ترین این دلایل دانست.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، روح الله حسینیان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی، دوشنبه شب در نشست بصیرت كه در مسجد اهل البیت(ع) قم برگزار شد، به تحلیل و بررسی مسائل سیاسی و جاری كشور پرداخت.

این فعال سیاسی گفت: گاهی به ما(جبهه پایداری) گفته می شود كه تنگ نظر هستیم و اهل وحدت نیستیم و می گویند با تعریف سخت گیرانه ای كه از اصولگرایی ارائه می دهید علی می ماند و حوضش.

وی در پاسخ به این عده از افراد تاكید كرد: آنچه از سنت بر می آید این است كه باید با مردم با كمال مدارا و تساهل و تسامح برخورد كرد، اما نسبت به كارگزاران نظام منتسب به امام و دین و مذهب سخت گیری شود.

این فعال سیاسی تصریح كرد: اگر به بعضی از این دوستان بگوییم وقتی به قدرت می رسید مناصب حكومتی را بین اقوام و فامیل خود تقسیم نكنید به ما حمله می كنند و می گویند دست تان به جایی بند نیست، از این رو به ما اعتراض می كنید.

رییس مركز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینكه اگر اعتماد مردم را از دست دهیم هیچ پشتوانه ای برای انقلاب باقی نمی ماند، گفت: اگر بین حاكمیت و مردم فاصله بیفتد، نمی توان انتظار داشت كه انقلاب دوام یابد.

وی با انتقاد از كارنامه دولت اصلاحات و شخص سید محمد خاتمی، ابراز داشت: چرا شخصیتی كه در تاریخ انقلاب دارای سابقه و قدمت و از استوانه های انقلاب بود وقتی یك فرد در مقابل او موضع گیری كرد، تحول ایجاد شد و مردم به دنبال او راه افتادند چون مردم می دیدند نوعی اشرافیت بر مردم سایه افكنده و تمایز خواهی خانوادگی بر كشور حاكم شده و از این رو به دنبال تغییر بودند.

به گزارش انتخاب به نقل از رسا، حجت الاسلام حسینیان با تاكید بر اینكه این مطالب باید گفته شود در غیر این صورت هر انقلابی به انحراف كشیده می شود، گفت: اگر این پُتك های معنوی امام علی(ع) به سرهای مسؤولان كوبیده نشود هیچ كس از خطر در امان نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: ما رهبری داریم كه خدا به ایشان عزت داده و مردم به ایشان اطمینان دارند و تا پای جان از ایشان حمایت می كنند و رهبری را عزیز می دارند چرا كه از اشرافی گری چیزی از ایشان ندیده اند.

وی با اشاره به ساده زیستی و زهد مقام معظم رهبری، خاطره ای در این خصوص بیان كرد و گفت: زندگی ایشان بسیار معمولی و ساده است و خودشان در زمان ریاست جمهوری كه در منزل ایشان بودیم گفتند اثر این سادگی گاهی از خطبه ها بیشتر بوده است.

حجت الاسلام حسینیان با اشاره به توصیه اكید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساده زیستی مسؤولان و كارگزاران نظام، تاكید كرد: اگر مسؤولان توصیه ها و تاكیدات رهبری مبنی بر ساده زیستی را جدی گرفته بودند كار به اینجا كشیده نمی شد.

وی بیان داشت: اگر می گوییم كسانی كه می خواهند در راس اصولگرایی قرار گیرند و جنبه هدایتی را عهده دار شوند، باید با اصول ارزشی انطباق داشته باشند و از اشرافیت دوری كنند، به خاطر همین موضوع است كه هر حاكم و حكومتی در معرض اشرافی گری قرار گیرد به طور یقین به سقوط كشیده می شود، این مساله در تاریخ اسلام نیز مصداق دارد كه باید از آن درس عبرت گرفت.

رییس مركز اسناد انقلاب اسلامی بیان داشت: یك عده گاز انبری مورد حمله قرار می گیرند چون می گویند باید از این ارزش ها دفاع و حمایت كرد؛ به ما می گویند چرا جبهه پایداری با جبهه متحد نمی نشیند، ما حرف داریم، اینهایی كه اول به حكومت می رسند حكم زن های خود را صادر می كنند و رویكرد فرهنگی شان دنیاگرایانه و غیر انقلابی و اسلامی است نمی توانیم با اینها سر یك میز بنشنیم.

وی افزود: كسانی كه در سخت ترین شرایط رهبری را رها كردند و دوپهلو بودند و یك پای شان این ور جوی و پای دیگر آن طرف جوی بود تا ببییند چه كسی پیروز می شود با اینها ما حرف داریم. ما برای جلوگیری از این ضد ارزش ها راه داریم اجازه بدهید تلاش كنیم البته اگر یك جا رسیدیم كه مصالح اسلام و انقلاب همین است ما هم می گذریم.

حجت الاسلام حسینیان گفت: تعجب می كنیم از برخی علما كه انتظار داریم بر اصول ارزشی پافشاری كنند، این بزرگواران آنها را به ما ترجیح می دهند و به ما تندور می گویند و یكی از اینها می گفت اعضای جبهه پایداری افرادی دیندار مثل میثم تمار هستند كه حضرت علی یك بز هم به آنها نمی داد كه بچرانند.

وی با اشاره به اینكه كسانی كه می خواهند جامعه را جهت دهی كنند خودشان باید انقلابی و وارسته از دنیا باشند، ابراز داشت: ما آرمان گرا هستیم، اگر كوتاه بیاییم آنها به بیست هم راضی نمی شوند، ما اگر گفتیم با اینها سر یك میز نمی آییم تا برای نیروهای حزب اللهی، اصولگرا تعیین كنیم، اما برخی از علما به جای اینكه از ما حمایت كنند به ما حمله می كنند.

حجت الاسلام حسینیان گفت: سایت ها و روزنامه های متعلق به قالیباف چه فحاشی هایی كه به ما(جبهه پایداری) نكردند، این همه پول از كجا می آید كه این همه سایت و روزنامه درست می شود، این آقا اگر فردا به حكومت رسید با همین نیروها می خواهد در كشور حاكم شوند، اگر اینها به قدرت برسند آنچه در توان داشته باشند برای تغییر ارزش ها به كار خواهند گرفت.

وی اضافه كرد: كاش كسی پیدا می شد اینها را به حضرت آیت الله مهدوی كنی كه البته ما نیز خدمت ایشان ارادت خاصی داریم، نشان می داد، ایشان آبروی خود را برای چه كسی گذاشته است، ما به ایشان ارادت داریم اما نمی دانیم این درد دل ها را به كجا ببریم.

عضو جبهه پایداری اضافه كرد: می گویند بیایید وحدت كنید، در وحدت كه فحش به هم نمی دهند، تمام رسانه ها خود را تحریك كرده اید بعد می گویید بیایید وحدت كنید، بله الان هم اگر اشاره ای به ما برسد با سر می دویم، ما اطاعت از رهبری را كه عزت دنیای ما هم در همان اطاعت از ایشان است را تجربه كرده ایم. اما این راهی كه آقایان می روند قطعا به كعبه نخواهد رسید.

حجت الاسلام حسینیان در پاسخ به سؤال یكی از حاضران در خصوص تعلل جبهه پایداری در وحدت اصولگرایان و اینكه آیا این مساله به نفع اصلاح طلبان نیست، گفت: جامعتین گروه هفت نفره ای را به عنوان هیات داوری اصولگرایان تشكیل دادند، ما حرف داشتیم از این رو نامه ای به آیات مهدوی و یزدی نوشتیم كه شما منشوری را منتشر كردید و اعلام داشتید كسانی كه در جریان فتنه با فتنه همراهی كردند یا بی تفاوت بودند نمی توانند در این گروه شركت كنند در حالی كه آقای باهنر در جریان فتنه سكوت كرده بود و تا این اواخر چیزی نمی گفت.

وی افزود: یك مورد دیگر از مطالب ما نیز حضور نمایندگان آقایان لاریجانی و قالیباف بود كه ما توضیح خواستیم و گفتیم ما در مورد اینها حرف داریم، اینها در جریان فتنه بر یال حركت كردند و خوب جلو نیامدند؛ زمانی كه مقام معظم رهبری خطبه های 29 خرداد را ایراد كردند فرمودند تمامش كنید، یكی از آقایان آمد در تلویزیون و گفت اجازه بدهید راهپیمایی كنند، منش و برخورد ایشان درست نیست و ما نسبت به حضور این دو نفر هم اعتراض داریم.

حجت الاسلام حسینیان ابراز داشت: یك روز درگروه هفت از ما دعوت كردند كه حرف شما چیست، آقای تقوی گفت سازوكاری درست شده شما باید اطاعت و چگونگی همراهی تان را اعلام كنید، ما گفتیم این چه نوع وحدتی است، ایشان این جمله را تكرار می كرد كه شما بگویید حكمیت آیت الله مهدوی كنی را قبول دارید یا نه، من گفتم این چه نوع مذاكره ای است، حرف ما را بشنوید، بعد آقای عسگر اولادی گفت شما چكاره هستید كه توی این جلسه آمده اید من اگر می دانستم شما هستید نمی آمدم، بعد یك سری بد و بیراه به ما گفت و تشبیه های نامناسبی را راجع به ما بكار بردند، دوستان دیگر نیز همین حرف ها را زدند. به آنها گفتیم این چه نوع قضاوتی است كه راجع به ما می كنید؟

وی افزود: من به آقایان گفتم شما هیات داوری هستید و باید بیطرف باشید و ما افرادی مثل علی مطهری را اصولگرا نمی دانیم و رفتارشان در مجلس بر خلاف اصولگرایی بوده است. اگر شما اینها را در لیست اصولگرایان قرار دادید چطور می خواهیم به شما اعتراض كنیم.

این عضو جبهه پایداری بیان كرد: متاسفانه به حرف ما اعتنایی نشد و برخی ها دستور حمله را صادر كردند و برای كوبیدن ما به هر چیزی از جمله حمایت بیست سال پیش من از آقای هاشمی كه در مقابل دوم خردادی ها موضع گرفته بود، استناد می كنند.

وی بیان داشت: اتحاد روش خاص خود را دارد، باید مذاكره و گفت و گو كرد نه اینكه فرمان صادر كنند و بگویند هرچه ما می گوییم عمل كنید، این كه مذاكره نشد.

حجت الاسلام حسینیان اظهار داشت: ما هم نگران هستیم و از خدا می خواهیم اصولگرایان به وحدت برسند منتهی راه و روش دارد حتما دوستان نیز به ما اجازه نخواهند داد با این گونه افراد سر یك میز بنشینیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
37
4
خدایا قالیباف رو از ما نگیر! لاریجانی هم همینطور!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
3
59
متاسفانه هركس و ... به خودش اجازه ميده درباره بزرگاني چون سيدمحمد خاتمي هرچه ميخداد بگه.
گوئياباورنمي دارند روز داوري
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
2
55
خدايا چه روزگاري به وجود آمده كه حسينيان هم به خاتمي و هاشمي بي احترامي ميكند
خوبان....یادته!!!
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
34
از (....خسرو...) !!!!! خان بیشتر ازاین توقع نکنید...
ABC
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
2
27
حال و روز مردم را ببینید!!! ................
مهدی59
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
13
2
اگر امثال هاشمی و مهدوی کنی و عسکراولادی .. نباشند کی به .........ها اعتنا میکند ؟آقای حسینیان ؟؟؟
.............................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
20
همه دردشون اينه كه خاتمي محبوبه همين و بس
واقعا دلمون برا صداش و ديدنش تنگ شده
خدائيش قدرشو ندونستيم الان كه بهمون فشار اومده داريم ازش ياد ميكنيم خدامارو برا اين كفران نعمت ببخشه
پاسخ ها
k-1
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
یزد!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
9
مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
توبه فرمايان چرا خود توبه کمتر می‌کنند

گوييا باور نمی‌دارند روز داوری
کاين همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند

يا رب اين نودولتان را با خر خودشان نشان
کاين همه ناز از غلام ترک و استر می‌کنند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
1
5
صلاح مملکت ما را "خسروان " دانند !!!! ما تا امثال شما رو داریم غم نداریم !! تاریخ همه چیز را نقد منصفانه خواهد کرد ..
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
6
فقط خدا میداند تو چقدر مظلومی . !!!!!!!!!!!!
شکیبا
|
MALAYSIA
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
0
1
انتخاب من یک سوال از آقای k-1 دارم .همون که باعث رونق سایتتون شده.ایشان از یکی از سایتها پرسیده اند آیا من به حمایت از دولت در سایتهای مختلف ادامه بدهم یا نه ؟ این چه معنی می دهد؟
نظرات بینندگان