arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰

در برنامه دیشب 90 چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شركت كنندگان در نظر سنجی برنامه 90 رویكرد مثبتی به حضور پروین در پرسپولیس نداشتند و اعلام كردند این تیم با حضور او از بحران خارج نمی‌شود.

به گزارش فارس، برنامه 90 شب گذشته حول محور تغییرات و مسائل موجود در باشگاه پرسپولیس بود و در این راستا سؤال پیام كوتاه این برنامه درباره حضور علی پروین در تیم سرخ‌پوشان بود و از بینندگان پرسیده شد كه آیا حضور پروین به عنوان مدیر پرسپولیس می‌تواند این تیم را از بحران خارج كند یا خیر؟

در ابتدای برنامه عادل فردوسی‌پور چندین‌بار به اشتباه سمت علی پروین را مطرح كرد و به عنوان رئیس سازمان فوتبال پرسپولیس و یا مدیر راهبری از او نام برد. فردوسی‌پور درباره سمت پروین گفت: نمی‌دانیم كه پروین در واقع به چه سمتی در پرسپولیس حاضر شده است. خود باشگاه اعلام كرد مدیر راهبری و پس از آن به عنوان مدیر معرفی شد.

درگیری سلیمانی و قلعه نویی

در بخشی از برنامه شب گذشته امیر قلعه نویی روی خط آمد و درباره اتفاقات رخ داده در دیدار تراكتورسازی و نفت تهران صحبت كرد و گفت كه  سریال اشتباهات داوری علیه تراكتورسازی وجود دارد.

پس از آن یدالله سلیمانی دبیر كمیته داوران برای پاسخگویی روی خط آمد و توضیحاتی ارائه كرد. قلعه نویی بار دیگر روی خط آمد و گفت كه نصیرزاده در برنامه گذشته 90 ماهیت كمیته داوران را روشن كرد. سلیمانی در پاسخ گفت: متأسفم آقای قلعه‌نویی چنین مسائلی را مطرح می‌كند و می‌گوید ماهیت كمیته داوران را نصیرزاده مشخص كرد. چگونه است كه سال گذشته همین آقا با نصیرزاده مشكل داشت، اما هم‌اكنون ماهیت یك كمیته را برای وی مشخص می‌كند؟ همه می‌دانند كه آقای نصیرزاده چگونه آدمی است و برای همه شناخته‌شده است.

آندو میهمان گفت‌وگوی ویژه

در قسمت گفت و گوی ویژه آندرانیك تیموریان بازیكن ملی پوش تیم فوتبال استقلال میهمان برنامه 90 بود.

تیموریان در این گفت‌وگو درباره حضورش در فوتبال و رسیدن به تیم ملی و سپس لیگ برتر انگلیس و بازگشت دوباره‌اش به لیگ ایران و استقلال صحبت كرد.

وی گفت: خوشحالم و احساس غرور می‌كنم از اینكه برای تیم ملی بازی می‌كنم و هر كاری كه بتوانم برای سربلندی ایران انجام خواهم داد.

وی در مورد حضورش در جام جهانی و سپس ترانسفر به لیگ برتر جزیره گفت: حضور در جام جهانی شانس من را برای بازی در لیگ‌های اروپایی بالا برد. حضور در لیگ برتر جزیره انتقالی رویایی بود.

بازیكن استقلال همچنین با اشاره به جام جهانی 2006 آلمان گفت: حیف شد كه در آن مسابقات به درو دوم نرفتیم جلوی مكزیك بد شانسی آوردیم و می‌توانستیم به مرحله بعدی صعود كنیم.

تیموریان در پاسخ به سؤال فردوسی پور مبنی بر اینكه اكنون باتجربه تر است یا آن زمانی كه در لیگ برتر جزیره بازی می‌كرد گفت: الان نسبت به زمانی كه در انگلیس بازی می‌كردم آماده‌تر و با تجربه تر هستم. اكنون از تیم‌های اروپایی پیشنهادی ندارم.

نكته جالب توجه در این گفت و گو اصرار فردوسی پور به بازی خشن تیموریان در مستطیل سبز بود و نشان دادن بازی‌های گذشته این بازیكن. مجری 90 مدام به وی توصیه می‌كرد كه در زمین كمتر خشن بازی كنند اما تیموریان اصرار داشت كه این، نوع بازی‌اش است و جنگندگی و درگیری فیزیكی خصوصیات ذاتی وی در مستطیل سبز محسوب می‌شود.

در پایان گفت و گوی ویژه 90 گل جواد نكونام كه شب گذشته از روی نقطه پنالتی در دیدار مقابل بیلبائو به ثمر رسیده بود پخش شد. اوساسونا بازی این هفته را 3 بر یك واگذار كرد.

كری خوانی دایی و مهدوی كیا
 
پس از گفت و گوی ویژه قسمت دوم برنامه 90 تا 90 پخش شد كه اختصاص به برنامه قدیمی در شهریور و مهر ماه 1378 داشت.

در این آیتم حدود 6 دقیقه‌ای گزیده‌ای از برنامه 90 در 12 سال پیش پخش شد كه در قسمتی از آن برنامه مهدی مهدوی كیا و علی دایی كه در آن زمان در تیم‌های هامبورگ و هرتابرلین بازی می‌كردند میهمان این برنامه بودند و باید پس از بازی تیم ملی در بوندس لیگا مقابل یكدیگر قرار می‌گرفت كه فردوسی پور در آن برنامه قصد داشت كری خوانی بین مهدوی كیا و دایی به وجود آورد اما این اتفاق رخ نداد. دایی گفت ما جلوی پایین جدول هستیم و باید ببریم و مهدوی كیا گفت شاید در تركیب نباشیم و بهتر است كری نخوانیم.

در ادامه، به بررسی چهارمین شكست این فصل پرسپولیس در دیدار مقابل مس كرمان پرداخته شد.

از ابتدای برنامه فردوسی پور سعی داشت با رویانیان مدیر عامل پرسپولیس تماس تلفنی برقرار كند كه در نهایت هم موفق به این كار نشد.

حمید استیلی مربی پرسپولیس هم پاسخگوی تلفن خود نبود.

تلاش پنجعلی برای بازگشت دایی

در ادامه برنامه 90 پس از پخش خلاصه دیدار پرسپولیس و مس كرمان مصاحبه‌های علی پروین و محمد پنجعلی پخش شد و فردوسی پور درباره صحبت‌های ضد و نقیض اعضای هیئت مدیره پرسپولیس درباره لغو جلسه مانور كرد.

پس از این آیتم محمد پنجعلی روی خط آمد و درباره لغو جلسه هیئت مدیره پرسپولیس گفت: پیش از جلسه صحبت‌هایی با حضور بازیكنان و كادر فنی درباره مسائل فنی دیدار مقابل مس كرمان شد. جلسه هیئت مدیره قرار بود برگزار شد اما به فردا (امروز) موكول شد.

پنجعلی درباره تغییرات در كادر فنی پرسپولیس گفت: هر احتمالی در جلسه هیئت مدیره وجود دارد. به نظر پروین احترام می‌گذاریم اما باید با نظر همه چیزی كه به نفع تیم است اتفاق بیفتد. دلم به حال مردم می‌سوزد و معتقدم حمایت‌های لازم از كادر فنی شده و زمان كافی به آنها داده شده است. خواسته مردم تغییر كادر فنی است اما من یك رای بیشتر ندارم. گزینه خاصی هم مد نظر ما نیست.
 
عضو هیئت مدیره پرسپولیس درباره صحبت‌های ضد و نقیض به منظور تغییر در كادر فنی گفت: احساس می‌كنم این تیم نتیجه نمی‌گیرد هر چند كه احترام زیادی برای استیلی قائلم اما باید به نظر مردم احترام گذاشت. اگر مردم دایی را می‌خواهند باید به خواسته‌ آن احترام گذاشت. فكر می‌كنم مدیریت باید این سؤالات را پاسخ دهد.

پنجلعی گفت: به اندازه كافی صبر كرده‌ایم اما اگر من پرسپولیس را دوست دارم باید ب به خاطر مردم و یا به خاطر تیم استیلی استعفا دهد و اگر نام دایی را هم گفتم چون مردم دوست دارند او باشد.

فردوسی‌پور در این زمان خطاب به پنجعلی گفت كه دایی با راه‌آهن قرارداد دارد كه پنجعلی پاسخ داد می‌توان صحبت كرد تا خیال مردم راحت شود.

احتمال 50 درصدی بازگشت ایران

در ادامه برنامه ۹۰ مهدی محمد نبی دبیركل فدراسیون فوتبال روی خط برنامه آمد و درباره بازگشت تیم امید به رقابت‌های انتخاباتی المپیك ۲۰۱۲ لندن توضیحاتی را ارائه داد و گفت: این پرونده در كمیته انضباطی فیفا مفتوح است. آخرین خبر هم امروز (دیروز) بعدازظهر وكیل فدراسیون فوتبال به اطلاع ما رساند و گفت كه پرونده به بازرسی فیفا ارجاع شده است. با توجه به مدارك ما و عراق و كنفدراسیون فوتبال آسیا پرونده به این مرجع ارجاع شده است. قرار است بعد از پاسخ استعلام كمیته انضباطی فیفا رای صادر شود. فكر نكنم حداقل تا دو هفته آینده رای صادر شود. پرونده به موقع تشكیل شده است.

وی در پاسخ به سؤال فردوسی‌پور مبنی بر اینكه چند درصد امیدوار به بازگشت تیم امید به گردونه مسابقات است، گفت: با توجه به روند پرونده و اطلاعاتی كه كسب كردم مدارك ما خوب و پرونده به نفع ما است و ۵۰ درصد احتمال بازگشت تیم امید وجود دارد.

پاسخ رد مردم به حضور پروین

در پایان نیز آمار شركت‌كنندگان در SMS برنامه ۹۰ حدود یك میلیون و هفتصد هزار نفر اعلام شد كه ۳۸ درصد به گزینه بله و ۶۲ درصد به گزینه خیر رأی دادند و بدین ترتیب شركت كنندگان نظر دادند كه پرسپولیس با حضور پروین هم از بحران خارج نمی‌شود.

نظرات بینندگان