arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۷

شرکت‎های خودرویی که با ارز دولتی «چای» وارد کردند +سند

بر ابهامات لیست دریافت کنندگان ارز دولتی این را هم باید اضافه کنیم که شرکت‌های خودرویی با ارز دولتی چای و چای ساز وارد کرده اند. شرکت رهروان خودرو پیشگامان نگین جنوب ۱۳۴.۲۴۲ هزار یورو ارز دولتی گرفته و نام او در فهرست واردکنندگان چای قرار گرفته است. شرکت ماموت خودرو نیز ۳۴۶۱ یورو ارز دولتی گرفته و نام او در فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات چای ساز و قهوه ساز قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت‎های خودرویی که با ارز دولتی «چای» وارد کردند +سند

بر ابهامات لیست دریافت کنندگان ارز دولتی این را هم باید اضافه کنیم که شرکت‌های خودرویی با ارز دولتی چای و چای ساز وارد کرده اند.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی به منظور شفاف سازی و عمل به دستور رئیس جمهوری لیست دریافت کنندگان ارز دولتی را درحالی منتشر کرد که فهرست کالا‌هایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده اند مردم و رسانه‌ها را شوکه کرده است!

بانک مرکزی بعد از نامه‌نگاری وزیر صنعت و درخواست انتشار نام ارزبگیران، سرانجام لیست ۵۳ صفحه‌ای شامل ۱۴۸۲ شرکت دریافت‌کننده ارز رسمی را منتشر کرد. در این لیست محل تأمین ارز برای واردکنندگانی که در ۲ ماه اخیر ثبت سفارش انجام داده‌اند از طریق بانک مرکزی (منابع نفتی) و ارز ورودی سامانه نیما می‌باشد.

در اولین نگاه به لیست دریافت کنندگان ارز‌های دولتی مشخص می‌شود که بسیاری از ثروت‌های ملی صرف واردات نخود، لوبیا، عدس، لپه و جو شده است.

اما این پایان ابهامات لیست دریافت کنندگان ارز‌های دولتی نیست؛ در این فهرست مشخص شده که میلیون‌ها دلار صرف واردات چای، قهوه ساز، کاغذ، تایر خودرو، اتو، بخار شور و سایر لوازم خانگی شده است.

مشاهده لیست منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می دهد که تعدادی از شرکت‌های خودرویی با تعرفه دولتی ارز ۴۲۰۰ تومانی، برای واردات چای و چای ساز و قهوه ساز گرفته اند.

شرکت رهروان خودرو پیشگامان نگین جنوب ۱۳۴.۲۴۲ هزار یورو ارز دولتی گرفته و نام او در فهرست واردکنندگان چای قرار گرفته است.

شرکت ماموت خودرو نیز ۳۴۶۱ یورو ارز دولتی گرفته و نام او در فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات چای ساز و قهوه ساز قرار گرفته است.

شرکت‎های خودرویی که با ارز دولتی «چای» وارد کردند +سند

شرکت‎های خودرویی که با ارز دولتی «چای» وارد کردند +سند

نظرات بینندگان