arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۷

هوای آسیا چه دلگیر می شود گاهی! / نتایج تکان دهنده آنالیز آب و هوای جنوب آسیا منتشر شد

بیش از یک میلیارد نفرد در بخش جنوبی آسیا در معرض خطرات شدیدی قرار دارند. خطراتی که بخشی از آن به مسائل اقلیمی و تغییرات آب و هوایی مرتبط است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیش از یک میلیارد نفرد در بخش جنوبی آسیا در معرض خطرات شدیدی قرار دارند. خطراتی که بخشی از آن به مسائل اقلیمی و تغییرات آب و هوایی مرتبط است. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، متاسفانه کشورهای آسیایی در معرض مخاطراتی جدی قرار دارند. این روزها، درجه حرارت کشورهای آسایی، در حالت غیر قابل پیش بینی قرار دارد. آنالیزهای آب و هوایی نشان می دهند که تغییر الگوهای بارندگی ناشی از تغییرات آب و هوایی می تواند سطح زندگی تقریبا نیمی از آسیای جنوبی را تا سال 2050 کاهش دهد.

 بر اساس یک گزارش جدید که از صندوق بین المللی پول منتشر شده است، تغییرات اقلیمی نه تنها زندگی مردم، بلکه سطح معیشت افراد جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

بر اساس آنالیزهای آنلاین، نتسجه گیری می شود که بیش از 800 میلیون نفر در آسیای جنوبی تحت تاثیر آلودگی و گرمایش زمین آسیب ببینند.

پژوهشگران، این نقاط را به عنوان مناطقی که تغییرات آب و هوایی در میانگین آب و هوا به طور معنی داری بر استانداردهای زندگی تاثیر می گذارد، تعریف می کنند." 
متاسفانه این تغییرات از یک سوبهره وری کشاورزی را کاهش دهد و از سوی دیگر نرخ مرگ و میر را در خانواده ها افزایش می دهد. تا سال 2050، هند یکی از بدترین کشورهای منطقه خواهد شد. 

 

نظرات بینندگان