arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۷

به داروخانه های آنلاین اعتماد نکنید / شیوع تبادل مواد مخدر در فضای مجازی / ارسال سفارشات در پلتفرم های شبکه های اجتماعی

یک بررسی جدید نشان می دهد که تعداد زیادی از داروخانه های آنلاین جهان به شکل غیرقانونی فعالیت می کنند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک بررسی جدید نشان می دهد که تعداد زیادی از داروخانه های آنلاین جهان به شکل غیرقانونی فعالیت می کنند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک، متاسفانه این روزها بازار فعالیت های غیرقانونی داروخانه های آنلاین غیرقانونی به شدت داغ است.

کاربران می توانند تقریبا تمامی خریدهای خود را در فضای مجازی انجام دهند، اما خرید دارو به شکل آنلاین گاهی مخاطراتی جدی را به همراه دارد. متاسفانه برخی بازارهای آنلاین دارو در سطح بین المللی، به مبادله غیرقانونی داروهای مخدر یا کمیاب مشغولند.

مرکز داروهای اینترنتی( CSIP) اخیرا گزارشی درباره فروش مواد مخدر در فضای تاریک وب منتشر کرده که نتایجی تکان دهنده دارد.

این پژوهشگران دریافتند که بسیاری از معاملات خطرناک در فضای نا امن آنلاین در شرایطی انجام می شود که حتی می تواند جان کاربران را به خطر اندازد. 

اگرچه اپراتورهای اغلب داروخانه های آنلاین ادعا می کنند که داروهای بدون نسخه عرضه نمی کنند اما  گزارش CSIP نشان داد که اپراتورهای این وب سایت ها بیشتر سفارشات خود را از طریق  پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند توییتر و حتی لینکدین دریافت می کنند.

با این وجود چرا مخاطبان هنوز هم به داروخانه های آنلاین روی خوش نشان می دهند؟  ممکن است لت اصلی این باشد که داروخانه های آنلاین نقشی مهم در ارائه پر سرعت دارو به بیماران ایفا می کنند. شاید بتوان علت اصلی توجه به داروخانه های آنلاین را فعالیت های اخیر شرکت آمازون در این حوزه دانست. گرچه آمازون شرکت نامعتبری نیست. 

موسسه CSIP از لحاظ فنی، بیش از 117 میلیون داروخانه آنلاین غیر قانونی را تعطیل کرده است اما متاسفانه تعداد این داروخانه ها روز به روز در حال افزایش است.

 

نظرات بینندگان