arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰

ميروسلاو بلاژويچ: خيلي زود با كي‌روش به ژاپن و كره‌جنوبي مي‌رسيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ميروسلاو بلاژويچ از زماني كه مجددا به ايران آمده همچنان با صحبت‌هاي جالب و احساسي‌اش مصاحبه‌ها را خواندني و حتي بعضي اوقات خنده‌دار مي‌كند. چه جايي كه مي‌گويد با شنيدن نام فوتبال بحرين حالت تهوع مي‌گيرد و چه زماني كه مي‌گويد من بهترين مربي دنيا هستم!

به گزارش انتخاب، ساعت 11 ظهر روز بازي مس كرمان و پرسپوليس، بلاژويچ به همراه دو دستيارش داركو دراژيچ و آنتونيو شيشيچ در حياط هتل جهانگردي كرمان نشسته و مشغول صحبت است كه به پيشنهاد ما براي انجام يك مصاحبه به گرمي پاسخ مثبت مي‌دهد. گفتگوي خبرنگار ايسنا و دو تن از فوتبالي‌نويس‌هاي كرمان با چيرو را در زير مي‌خوانيد.

* ايران با 6 گل بحرين را در هم كوبيد اين بازي را ديديد؟

ـ بله واقعا از اين نتيجه لذت بردم. ايران خيلي خوب بازي كرد چرا كه اين تيم سرمربي بسيار خوبي به نام كارلوس كي‌روش دارد. در حال حاضر همه مي‌گويند كه كشورهايي چون ژاپن، كره جنوبي و استراليا، قدرت‌هاي اول فوتبال آسيا هستند اما من فكر مي‌كنم كه ايران در آينده‌اي خيلي نزديك به سطح اين تيم‌ها خواهد رسيد.

* وقتي نام فوتبال بحرين را مي‌شنويد ياد چه چيزي مي‌افتيد؟

ـ ببخشيد! اما وقتي به فوتبال بحرين فكر مي‌كنم حالت تهوع مي‌گيرم!

* شما چندي پيش در مصاحبه‌اي گفته بوديد كه رازهاي باخت ايران به بحرين را با خود به گور خواهيد برد.

ـ اصلا دوست ندارم درباره آن شب تلخ صحبت كنم اما خاطرات آن شب را در كتابي كه پس از مرگ من چاپ خواهد شد مي‌توانيد بخوانيد. در عين حال وقتي كه ايران 6 گل به بحرين زد يكي از بهترين شب‌هاي زندگي من رقم خورد. هرچند پس از بازي نتوانستم با كي‌روش تماس بگيرم و به او تبريك بگويم. البته همين الان يادم آمد كه درباره نشست هم‌انديشي مربيان ليگ با كي‌روش صحبت كنم و بگويم كه من دوست داشتم در آن نشست حضور داشته باشم، اما متاسفانه هيچ كس به من اطلاع نداد كه چنين جلسه‌اي برگزار مي‌شود.

* فوتبال ايران نسبت به 10 سال قبل چه تغييراتي كرده است؟

ـ من آدم ماجراجويي هستم و تغييرات فوتبال ايران را دنبال مي‌كردم. ايران فوتبال قدرتمندي دارد و پيروزي‌هاي سپاهان با لوكا بوناچيچ دليل اين ادعاست.

* البته لوكا بوناچيچ هم كه چند روز پيش از سپاهان كنار گذاشته شد.

ـ فقط مي‌توانم بگويم كه از اين اتفاق متاسفم. بوناچيچ يكي از قوي‌ترين مربيان كروات در ايران بوده و فكر مي‌كنم برد سپاهان برابر تراكتورسازي هم نتيجه زحمات و تفكرات لوكا بود. تعجب مي‌كنم چرا او را از سپاهان كنار گذاشتند.

* زماني كه از باشگاه مس با شما مذاكره كردند، نمي‌ترسيديد كه بايد با يك تيمي كه در قعر جدول قرار دارد كار كنيد؟

ـ من هيچ وقت در دوران مربي‌گري‌ام به دسته پايين‌تر سقوط نكرده‌ام. زماني كه مربي تيم برشتينا در ليگ يوگسلاوي بودم براي بقا در ليگ بايد همه بازي‌هاي باقي مانده را مي‌برديم. وقتي كه سرمربي‌گري اين تيم را قبول كردم به من گفتند كه نمي‌توانيم همه بازي‌ها را ببريم. (فرياد مي‌زند) ولي ما همه بازي‌ها را برديم. يك بار ديگر مربي تيمي بودم كه در حال سقوط بود. آن تيم در نزديكي سواحل مديترانه بود و آنجا صخره‌هاي سنگي‌اي دارد. پيش از آنكه هدايت اين تيم را قبول كنم در همه جا عنوان كردم كه اگر سقوط كنيم، از اين صخره‌هاي سنگي خودم را آويزان مي‌كنم! در طول آن فصل به بازيكنان مي‌گفتم شما كه دوست نداريد كه من حلق‌آويز شوم؟ در آن فصل هم باز در ليگ مانديم.

* فكر مي‌كنيد امسال با مس به چه رتبه‌اي در جدول دست پيدا مي‌كنيد؟

ـ ما بازيكناني داريم كه مي‌توانند به ما كمك كنند. نه تنها سقوط نخواهيم كرد بلكه در پايان فصل جزو 6 تيم اول ليگ خواهيم بود و اگر همه شما كمك كنيد فصل آينده نيز با صعود به ليگ قهرمانان آسيا، بين‌المللي خواهيم شد.

* قبول داريد كه خط دفاع مس چندان قدرتمند نيست؟

ـ اتفاقا برعكس. من بهترين مدافع وسط ايران را در اختيار دارم.

* منظورتان سپهر حيدري است؟

ـ خير منظورم شجاع خليل‌زاده است. او با بازي‌هاي خوبش من را تحت تاثير قرار داده و اصلا به خاطر همين بود كه بدون تفكر و تامل بازوبند كاپيتاني تيم را در بازي سپاهان به او دادم. بعضي‌ها مي‌گويند كه اين كار اشتباه بوده و بازيكنان باسابقه‌تري هم در مس براي كاپيتاني وجود داشتند و البته شهامت دارم كه به خاطر اين اشتباه عذرخواهي كنم.

* پس علت اين همه گل خورده در كارنامه مس چيست؟

ـ مقصر گل‌هاي زيادي كه خورده‌ايم من هستم. هميشه مقصر ناكامي‌هاي هر تيم، سرمربي آن تيم است.

* فكر مي‌كنيد در ليگ امسال چه تيمي بيشترين شانس را براي كسب عنوان قهرماني دارد؟

ـ فكر كنم پرسپوليس قهرمان مي‌شود مگر اينكه  ما با شكست اين تيم مانع از قهرماني آنان شويم. البته اينجا تهران نيست و جوانان كرماني خيلي به حضور مس در ليگ برتر نياز دارند چرا كه بيشترين سرگرمي و دلگرمي آن‌ها همين حضور صنعت مس است. من هواداران كرماني را خيلي دوست دارم و مي‌خواهم جوانان اين شهر را خوشحال كنم.

* از گفت‌وگو با شما كه يكي از بهترين مربيان حال حاضر ايران هستيد، لذت برديم.

ـ ايران نه، دنيا. فيفا در سال 98 به من لقب مربي تمام مربيان را داد و افكار عمومي و مردم حاضر در آن جام جهاني 98 من را بهترين مربي دنيا كردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
9
فرق مربيان حرفه اي و غير حرفه اي را اينجا ميتوان ديد كه چگونه بلاژ از كسي كه بر جاي سابق وي تكيه زده حمايت مي كند.
اسدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
0
بلاژ است دیگه.چه میشود کرد؟
نظرات بینندگان