arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل کمپانی «دل» در گفتگو با سی ان بی سی مطرح کرد :

«سناریوی تخریب متضاد» بین چین و آمریکا در جریان است / جنگی بی پایان و مخرب در میدان تکنولوژی

مدیر عامل کمپانی دل در گفتگو با پایگاه خبری سی ان بی سی در خصوص سناریوی "تخریب متضاد" بین ایالات متحده و چین سخن گفت. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر عامل کمپانی دل در گفتگو با پایگاه خبری سی ان بی سی در خصوص سناریوی "تخریب متضاد" بین ایالات متحده و چین سخن گفت. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، مایکل دل مدیرعامل کمپانی دل معتقد است چین و ایالات متحده در بخش های تجاری و به ویژه در حوزه فناوری تابع نوعی سیاست تخریبی متضاد هستند که عاقبتی به جز آسیب رسانی به هر 2 کشور نخواهد داشت. 

مایکل دل در بخشی از مصاحبه خود گفت: ایالات متحده و چین در مسیر "تخریب اطمینان متقابل" هستند، این یعنی  یک فروپاشی گسترده در روابط تجاری بین الملل.
دل معتقد است؛ اگر قرار باشد این رابطه مخرب را  از نظر نظامی توصیف کنیم، هیچ عبارتی شایسته تر از عبارت  "جنگ سرد" برای "تخریب اطمینان متقابل" نخواهد بود.

دل استدلال می کند؛ هیچ گروهی  برنده" جنگ تجاری در این شرایط  نیست و نخواهد بود".اگرچه مایکل دل د بخش دیگری از سخنان خود گفت در مورد اقتصاد تجاری در سطح  جهان خوشبین است اما در کنار این خوشبینی، نسبت به روابط چین و ایالات متحده نگرانی هایی دارد . 

دل در این خصوص گفت: " چه قبول کنیم، چه قبول نکنیم، هر 2 کشور به طور کامل در هم آمیخته اند.بنابراین آسیب رسانی متقابل،نتایج بسیار بدی برای هر 2  دولت  خواهد داشت."

مایکل دل، که  یکی از بزرگ ترین غول های فناوری است که در هر 2 بازار چین و ایالات متحده فعالیت می کند، گفت:"هیچکس یک جنگ تجاری/فناوری در این حد را برنده نمی شود و من امیدوارم این آخرین جنگ در این سطح باشد."

این سخنان در حالی مطرح می شود که اخیرا، دونالد ترامپ به آنچه که  از دید مایکل دل جنگ سرد توصیف می شود، به شدت دامن زده است. برای مثال،  از جمله اعمال تعرفه های 25 درصد برای واردات فولاد و 10 درصدی برای  واردات آلومینیوم. این اقداماتی تلافی جویانه علیه بسیاری از کشورها از جمله  اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک و چین است. افزون بر این رئیس جمهور ایالات متحده تعرفه های واردات خودرو در اروپا را مورد تهدید قرار داده است.

در همین حال، ترامپ دستور داده نمایندگان تجارت ایالات متحده ضمن شناسایی 200 میلیارد دلاری کالاهای چینی، نوعی تعرفه های اضافی با نرخ 10 درصدی را اعمال کنند.وزیر بازرگانی ایالات متحده نیز می گوید:"ترامپ نمی خواهد مبادلات خود را با برخی کشورها گسترش دهد،  حتی اگر بازار سهام  سقوط کند.

رویا پاک سرشت

نظرات بینندگان