arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

دارا خسروشاهی «کشور هزار دریاچه» را فتح کرد / فنلاندی ها به خودروهای اوبر پرچم سفید نشان دادند

پس از آن که دارا خسروشاهی در خصوص قوانین حمل و نقل شرکت خود، تمامی بازنگری های لازم را انجام داد موفق شد باز هم به فنلاند باز گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آن که دارا خسروشاهی در خصوص قوانین حمل و نقل شرکت خود، تمامی بازنگری های لازم را انجام داد موفق شد باز هم به فنلاند باز گردد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، به نظر می رسد دارا خسروشاهی نه تنها یک مدیرباهوش است بلکه بسیار جنگجو و شکست ناپذیر نیز محسوب می شود.

شاید کمتر فردی تصورش را می کرد؛  دارا خسروشاهی که سال گذشته پس از بدترین بحران های تاریخ اوبر به عنوان مدیرعامل جدید به این مجموعه اضافه شد، بتواند از پس مشکلات بربیاید. اما خسروشاهی نشان داد ؛ بیدی نیست که به این بادها بلرزد.

مدتی پیش بود که فعالیت های اوبر به علت عدم احترام به قوانین و مقررات در فنلاند محدود شد. اکنون خبر رسیده که سرویس های اوبر بار دیگر به فنلاند باز می گردند.

اگرچه اوبر هنوز در دانمارک، مجارستان و بلغارستان در دسترس نیست، اما این موضوع می تواند به یک نقطه عطف جدی برای این شرکت تبدیل شود و دروازه کشورهای اسکاندیناوری را نیز به روی خسروشاهی باز کند. 
جالب است بدانید اوبر درست یک سال پیش از فعالیت در فنلاند منع شده بود، اما هم اکنون 2 سرویس محبوب آن،یعنی  UberX و UberBLACK،  در هلسینکی،بار دیگر در دسترس کاربران قرار گرفت.

قانون جدید فنلاند در مورد خدمات حمل و نقل از ابتدای ماه جاری شروع شد. این قانون نه تنها سیستم های نظارتی را تسهیل می کند، بلکه  اجازه می دهد تا اپراتورهای تاکسی آزادانه قیمت خود را تعیین کنند.

جوئل جاروین، مدیر بخش فنلاند اوبر در این خصوص می گوید:"مقررات  مدرن در فنلاند، رقابت عادلانه را ترویج می دهند و نقش فناوری های جدید را در کنار وسایل حمل و نقل سنتی توسعه می دهند. این موضوع برای مصرف کنندگان، نیز بازار آزاد و روش های انتخاب آزادانه تری ایجاد می کند."

رانندگان غيرقانوني طی ماه های گذشته فعالیتی چشمگیر در منطقه اسکاندیناوری داشتند و بر همین اساس نیز کشورهایی مثل فنلاند  تصمیم گرفته اند برای پایان دادن به مشکلات خود، قوانینی جدید و سختگیرانه وضع کنند.

اروپا،  قاره ای است که  بیش از 740 میلیون نفر را در خود جای داده و در نتیجه  یک بازار مهم برای اوبر است. اوبر طی سال گذشته  با چالش هایی جدی در سراسر منطقه مواجه شد که اکنون در پی رفع آن چالش ها است. 

برای مثال، این شرکت فشار زیادی را در لندن تجربه کرد.اما از هفته گذشته باز هم به پایتخت انگلستان بازگشت. با این حال، در برخی از کشورهای اروپایی، اوبر هنوز در دسترس نیست. خسروشاهی اعلام کرده که در حال مذاکره با مقامات دانمارک است تا اوبر را به خیابان های این کشور دعوت کند. باید دید نتیجه این مذاکرات چه خواهد بود. 

اما آن چه مسلم است این است؛ فعلا شاهزاده ایرانی قلعه های کشور هزار دریاچه را فتح کرده است. 

رویا پاک سرشت 

نظرات بینندگان