arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۷

رقابت 3 غول فناوری در میدان عکاسی / نسل جدید دوربین های «بدون آیینه» در راه است

شرکت های کانن و نیکون برای رقابت با دوربین های جدید سونی، در تلاشند تا نسل جدیدی از دوربین های بدون آیینه خود را رونمایی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت های کانن و نیکون برای رقابت با دوربین های جدید سونی، در تلاشند تا نسل جدیدی از دوربین های بدون آیینه خود را رونمایی کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، دوربین های بدون آیینه که بر ال سی دی متمرکز هستند در بدو ورود به بازار فناوری چندان مورد استقبال قرار نگرفتند، چرا که به لحاظ کیفیت عکاسی در وضعیت ایده آلی قرار نداشتند. اما اکنون، این دوربین ها روندی رو به رشد را طی می کنند و بسیاری از شرکت های معتبر جهان به دنبال خلق این نوع دوربین ها هستند.

یکی از نخستین شرکت هایی که در این حوزه تلاش کرد سونی بود. اما کانن و نیکون نیز برای عقب نماندن از بازار دوربین های فاقد آیینه دست به کار شده اند.

اگرچه آمار و اطلاعات رسمی در مورد این نوع دوربین ها منتشر نشده است، اما برخی شایعات حکایت از آن دارند که  نیکون  تا پایان ماه جاری، یک دوربین 25 مگاپیکسلی با قیمت 2500 دلاری و  با یک لنز با قیمت 3000 دلاری به بازار معرفی می کند.  (یک مدل 45 مگاپیکسل جداگانه نیزممکن است تا حدود 4000 دلار برای لنز هزینه کند.)

بدیهی است که هر 2 شرکت بر  یک دوربین کوچک و سبک وزن  (مانند سونی A7) به اضافه  یک لنز بدون آینه جدید متمرکز هستند. مدتی پیش نیکون اعلام کرده بود که یک دوربین بدون آینه با کیفیت بالا برای بهار سال 2019 عرضه خواهد کرد.

اما شایعات منتشره از شرکت کانن نیز حکایت از آن دارند که این شرکت در حال تدارک 2 دوربین بدون آیینه است. که تا  اواسط سال 2019 عرضه خواهد شد، از جمله مشخصات این دوربین ها می توان به  یک مدل 30.4 مگاپیکسلی و یا  یک مدل 24 مگاپیکسلی، اشاره کرد که هر کدام از دارای ویدئوی  4K هستند.

اگر اهل عکاسی هستید پس خوشحال باشید چون ماه هایی پر از ابتکار و نو آوری تصویری در راه است. 

نظرات بینندگان