arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰

جمع آوری هزار صفحه سند از تخلفات شوراي ايرانيان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهران امروز در گزارشی از هیات تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان نوشت:

·در پيش نويس گزارش هيات تحقيق و تفحص آمده كه شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور بايد به مجموعه وزارت امور خارجه بازگردد، چراكه اين شورا به عنوان رقيب وزارت امورخارجه خروجي جز تخلف و باز كردن راه براي برخي سود جويان نداشت.

·الياس نادران و پرويز سروري از كميته تفحص جدا شدند و همين امر به شائبه نزديكي اصلاح طلبان به جريان انحرافي دامن زد. شايد استقبال اسفنديار رحيم مشايي از اين تحقيق و تفحص نيز در اين شائبه بي‌تاثير نبوده است. سروري درباره خروجش از اين هيات گفت: به منظور رسيدگي به عملكرد شوراي عالي ايرانيان پيشنهاد داديم تا براساس رفتارهاي مشكوك، بررسي صورت گيرد و تصميم گيري شود اما متاسفانه، احساس ما بر اين است كه تحقيق و تفحص از روند خود خارج شد و الان هم حداقل بنده اميدي ندارم كه از درون اين كميته نتيجه خاصي بيرون بيايد، به همين دليل قبول دارم كه بايد راهكار مناسبي اتخاذ شود و اجازه نداد كه بيش از اين، شوراي عالي ايرانيان آثار سويي را براي كشور به همراه داشته باشد. تركيب هيات رئيسه كميته تحقيق و تفحص باعث شد كه استعفا بدهم چراكه من و آقاي نادران نخواستيم امضايمان زير گزارشي باشد كه از اين تركيب بيرون مي‌آيد.

·نادران اين تحقيق و تفحص را پيشنهاد داد و راي صحن علني مجلس و كميسيون را گرفت، طبيعي بود كه ايشان به‌عنوان مسئول كميته انتخاب مي‌شد چراكه اطلاعات كامل و لازم را نيز داشت اما نشد.

·بيش از هزار صفحه سند در رابطه با تخلفات شوراي ايرانيان جمع آوري شده كه از اهم اين اسناد پيش نويس گزارش تحقيق و تفحص اين هفته آماده خواهد شد. اين گزارش چهار محور دارد كه جايگاه حقوقي تشكيل شورا و موازي‌كاري با وزارت خارجه، تشكيل خانه ايرانيان در خارج از كشور، برگزاري همايش‌هاي پرخرج و پرسرو صدا و مسائل مالي شوراي عالي ايرانيان چهار محور اين گزارش است. تخلفات عمده‌اي در بخش مالي در شوراي عالي ايرانيان صورت گرفته كه در گزارش به آن‌ها اشاره شده است.
نظرات بینندگان