arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰

آمریکا: به روسیه تضمین نمی دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبر نوشت: جدال میان روسیه و ایالات متحده بالا گرفته است. این بار هم ماجرا از جنس رقابت های نظامی است. سه سال پیش که باراک اوباما دموکرات سکان امور در کاخ سفید را در دست گرفت بسیاری ماه عسل روسیه و آمریکا در یک دوره نخست ریاست جمهوری وی را پیش بینی می کردند. بازی تا حدودی هم طبق پیش بینی های انجام گرفته پیش رفت . اوباما بیش از انکه انتظار می رفت ناز روس ها را خرید و البته مسکو نشین ها هم برای تلافی روزهای خصومت با امریکا در سال های ریاست جمهوری جورج بوش اندکی از مواضع سخت خود علیه غرب کاستند. با اینهمه درست یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا روابط میان دو کشور به دنبال بحث در خصوص استقرار سامانه موشکی امریکا در اروپا تا اندازه ای متشنج شده است .

روس ها از آمریکا تضمین امنیتی می خواهند و همزمان واشنگتن نشین ها هم نمی توانند خاطره روزهای جنگ سرد با کرملین را فراموش کنند. در این فضا معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین المللی اعلام کرد آمریکا آماده است کتبا تأیید کند که سامانه موشکی آمریکا در اروپا تهدیدی برای روسیه نخواهد بود اما از دادن تضمین های قضایی که مسکو درخواست کرده است،خودداری می کند.به گزارش خبرگزاری های روس ، اِلن توشر پس از بازگشت از مسکو گفت: سامانه موشکی که آمریکا قرار است در اروپا مستقر کند به سوی روسیه نشانه گرفته نشده است.ما این را در سطوح مختلف اعلام کرده ایم چه آشکارا چه در مذاکرات پشت درهای بسته و آماده ایم این موضع را کتبا تأیید کنیم اما تضمین قضایی در این خصوص نمی دهیم . توشر در مسکو با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد
 
همزمان با این خبر ، روزنامه‌هاي روسي از برنامه‌ اين كشور براي ساخت يك ناوگان جديد كشتي‌هاي رادارگريز خبر داده‌اند كه به گفته آنها هيچ راداري قادر به شناسايي آنها نخواهد بود. طبق گزارش رونامه پراودا، مهندسان روسي قرار است كار براي ساخت 16 ناوشكن جديد را براي 20 سال آينده آغاز كنند كه به زرادخانه‌هايي از تسليحات مجهز خواهند بود. اين ناوگان، ستون فقرات نيروي دريايي روسيه را شكل خواهد داد. هر كدام از اين كشتي‌ها به موشكهاي كروز و ضد هوايي، موشكهاي اژدر و ضد كشتي مجهز خواهند بود. يك منبع از صنعت دفاعي روسيه در گفت‌وگو با روزنامه روسي زبان ايزوستيا گفت: اين ناوگان با كمك سخت‌افزارهاي پيشرفته مي‌تواند كشتي‌هاي بزرگ ضد زيردريايي را پشت سر بگذارد. عملكرد تهاجمي و ضد هوايي اين ناوگان از ناوشكن‌هاي امروزي و رزم‌ناوهاي مجهز به موشک هدايت شونده پيشي خواهد گرفت.
 
اين خبر در پي رونمايي روسيه از برنامه‌هاي خود براي ساخت يك جت جنگنده رادارگريز اعلام شد كه مانند نسخه ديگر آن در آمريكا يعني راپتورF 22 عمل مي‌كند كه آن نيز به نوعي رادارگريز است. در اين حال برخي متخصصان اعلان اخير را با ديده ترديد نگاه كرده و آن را نوعي تبليغ كاري خوانده‌اند. آنها همچنين قابليت رادارگريزي يك ناوشكن با حجم تا 9000 تن را مورد سؤال قرار داده‌اند. روسيه در حال حاضر دومين بخش از پروژه جداگانه 20380 يا ناوچه‌هاي رده استرگوشچي را دريافت كرده كه طراحي جديد آنها باعث رادارگريزتر شدنشان شده است.
 
مسؤولان نيروي دريايي روسيه قصد دارند از 30 كشتي براي نگهباني از آبهاي ساحلي و مسيرهاي انتقال نفت و گاز خود استفاده كنند. اين كشتي‌ها به موشكهاي كروز ضد كشتي سوئيچ‌بليد SS-N-25 و تانكهاي 100 ميليمتري مجهز هستند.
هر كدام از اين كشتي‌ها از حداكثر سرعت 27 گره برخوردار بوده و قادر به حمل تا 100 خدمه براي اجراي سيستمهاي دفاع هوايي و ضد دريايي است.
آمريكا نيز كشتي‌هاي رادارگريز را تجربه كرده اما كشتي «سايه دريا» با وجود هزينه بيش از 170 ميليون دلاري آن، هيچگاه به توليد انيوه نرسيد. اين كشتي اكنون در سان‌ديگو در كاليفرنيا قرار داشته، در حاليكه حتي موزه‌هاي دريايي نيز علاقه‌اي به نگهداري از آن ندارند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
9
این روسیه کشور پلید و آشغالیه
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
0
0
منظور از تانکهای 100 م م ! توپهای 100 میلیمتری ه ، مگه نه ؟
نظرات بینندگان