arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۷
افزایش احتمال انتصاب مدیر روابط عمومی بانک مرکزی بعنوان مدیر روابط عمومی شهرداری تهران

شهرداری در آستانه یک بحران؛ افشانی انتصاب تحمیلی یک فرد حاشیه‌ساز را می‌پذیرد؟ / آقای افشانی! این فرد رکورددار شکایت از رسانه‌هاست، اگر آماده واکنش منفی رسانه‌ها هستید، بسم الله!

شایعه شده است که محمدعلی کریمی با توصیه برخی افراد معلوم الحال قرار است به عنوان رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران و همچنین فرشاد حیدری معاون نظارت بانک مرکزی بدلیل ضعف حسینی مکارم و بعد از ادغام دو معاونت اقتصادی و معاونت توسعه منابع انسانی به عنوان معاون مالی و اداری شهرداری تهران منصوب شوند. نکته قابل توجه در مورد کریمی اینست که تنها خلاقیتی که از او در حوزه ارتباطات در رابطه با تعامل با رسانه ها دیده شده است تهدید و اقدام به شکایت از اصحاب رسانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روز‌های گذشته، خبری در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در صورت صحت، می‌تواند شهرداری تهران را در همین آغاز دوره تصدی محمدعلی افشانی با چالش جدی مواجه کند.

به گزارش «انتخاب»، شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از یاران سیف پس از قطعی دانستن جدایی سیف از بانک مرکزی در تلاش اند تا جایگاه جدیدی برای خود دست و پا کنند که یکی از مهمترین و دلچسب‌ترین مکان‌ها برای کوچ این افراد "شهرداری تهران" است.

نکته عجیب و قابل تامل آنکه به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، سیف به همراه یارانش پررنگ‌ترین نقطه ضعف دولت روحانی در دور دوم ریاست جمهوریش را رقم زد! که فقط به عنوان نمونه در هفته‌های اخیر کافیست به کاهش ارزش پول ملی، نحوه پر ابهام تخصیص ارز دولتی، مقاومت در برابر انتشار لیست ارز بگیران دولتی، ضعف شدید در نظارت ورود ارز ناشی از صادرات به کشور و در نهایت ناتوانی در ارتباط با اصحاب رسانه برای کنترل افکار عمومی و جو حاکم بر بازار اشاره کرد.

بر این اساس، شایعه شده است که محمدعلی کریمی با توصیه برخی افراد معلوم الحال قرار است به عنوان رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران و همچنین فرشاد حیدری معاون نظارت بانک مرکزی بدلیل ضعف حسینی مکارم و بعد از ادغام دو معاونت اقتصادی و معاونت توسعه منابع انسانی به عنوان معاون مالی و اداری شهرداری تهران منصوب شوند.

محمد علی کریمی در حال حاضر مدیر روابط عمومی بانک مرکزی است.
بر اساس گزارش ها، در جریان اوضاع نامساعد اقتصادی اخیر که فشار‌ها به بانک مرکزی شدت گرفته بود، ولی الله سیف از عملکرد او عصبانی شده و در جلسه‌ای به بحث و جدل پرداخته است.

با این وجود، آنچه درمورد این فرد قابل ذکر است، رابطه نامناسب وی با اصحاب رسانه است. این رابطه به اندازه‌ای نامساعد است که در سال ۹۶ بعد از انتخابات ریاست جمهوری جمعی از خبرنگاران اقتصادی که از عملکرد کریمی ناراضی بودند، در نامه‌ای به رییس بانک مرکزی، از او خواستند تا به دلیل مدیریت ناصحیح و رابطه نادرست با اصحاب رسانه، کریمی را عزل کند.

این خبرنگاران تهدید کردند در صورت کنار نرفتن کریمی، اخبار بانک مرکزی را پوشش نخواهند داد. اکنون دسته بزرگی از اصحاب رسانه در رسانه‌های معتبر، منتظرند تا نتیجه شایعات اخیر را ببینند. بسیاری از آن‌ها از همین حالا تصمیمی به پوشش اخبار مربوط به ارگانی که کریمی مدیر روابط عمومی آن باشد، ندارند. بخشی از این تصمیم نیز ناخودآگاه است. تجربه این فرد نشان داده، نمی‌تواند اصحاب رسانه را جذب کند. او در بانک مرکزی کوچکترین خلاقیتی برای ارتباط با رسانه‌ها به شکل مطلوب به خرج نداد.

نکته قابل توجه در مورد این فرد اینست که تنها خلاقیتی که از او در حوزه ارتباطات در رابطه با تعامل با رسانه ها دیده شده است تهدید و اقدام به شکایت از اصحاب رسانه است. آن هم در دولت تدبیر و امید که در آغاز آن، حسن روحانی با صراحت دستور بازپس گیری شکایت‌های سابق دستگاه‌های دولتی از رسانه‌ها را صادر کرده بود.

عجیب‌تر آنکه این رویه عجیب، در بزنگاه‌های حساس شکلی تندتر و شدیدتر به خود می‌گرفت؛ بطور مثال در ایام اخیر که مدیریت بانک مرکزی به دلیل مدیریت بازار ارز و سکه به شدن زیر ذره بین رسانه‌ها بود، تعداد زیادی شکایت قضایی طی دو سه روز از رسانه‌ها توسط بانک مرکزی تا از این طریق، مانعی برای نقد رسانه‌ای بتراشند.

طبیعتاً جنین فردی با چنین روحیه‌ای نمی‌تواند گزینه مناسبی برای مدیریت روابط عمومی شهرداری باشد چرا که لابد قرار است با هر اتفاقی، موجی از شکایات علیه رسانه‌ها ایجاد شود تا تجربه بانک مرکزی تکرار شوذ.

اکنون محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران با یک انتخاب سرنوشت ساز روبروست. او در صورت پذیرش چنین فردی برای ریاست مرکز ارتباطات شهرداری، چه بسا باید خود را آماده واکنش منفی و تند رسانه‌ها کند؛ آن هم در حال و روز این روز‌های شهرداری که در معرض شایعات فراوان و تخریب جریان اصولگراست و از این رو، اگر افشانی با این انتصاب غیرکارشناسی، بدنبال واکنش منفی و تند رسانه هاست؛ بسم الله! این گوی و این میدان!

نظرات بینندگان