arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۷

تعداد اکانت های جعلی شبکه های اجتماعی از کنترل خارج شده است / 4 درصد کاربران فیسبوک سارق هویت دیگرانند

اگر شما طرفدار یک نوازنده،خواننده یا هر هنرمند محبوب دیگری باشید از چه طریقی هنرمند محبوب خود را دنبال می کنید؟ احتمالا یکی از این روش ها توسل به شبکه های اجتماعی است. اما شبکه های اجتماعی تا چه حد قابل اعتمادند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر شما طرفدار یک نوازنده،خواننده یا هر هنرمند محبوب دیگری باشید از چه طریقی هنرمند محبوب خود را دنبال می کنید؟ احتمالا یکی از این روش ها توسل به شبکه های اجتماعی است. اما شبکه های اجتماعی تا چه حد قابل اعتمادند؟

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، این روزها شمار قربانیان و فریب خوردگان اکانت های جعلی افراد مشهور روز به روز در حال افزایش است. 
سرقت هویت در پشبکه های اجتماعی به یک موضوع عادی تبدیل شده و اکانت های جعلی حتی اقدام به چت کردن و گفتگوی آنلاین با هوادارانی می کنند،که متصورند با هنرمند محبوب خود صحبت می کنند.  متاسفانه محوریت این گفتگوها اغلب به مسائل مادی منتهی می شود و صاحبان این اکانت ها از کاربران درخواست وجوه نقد می کنند.

بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک مدعی هستند که برحساب های جعلی نظارت کرده و این حساب ها را مسدد می کنند. اما این حساب ها چندان به سادگی قابل تشخیص نیستند. موضوع حسابهای  جعلی هنگامی جنجالی می شود که دنبال کنندگان این حساب ها اغلب واقعا فریب خورده و افرادی را دنبال می کنند که هویتی نامعتبر دارند.

گاهی مسئله به اخاذی و دریافت پول از دنبال کنندگان محدود می شود، اما گاهی بسیار فراتر رفته و مشکلاتی بزرگ تر ایجاد می کند. برای مثال سال گذشته مقامات استرالیا  صاحب یک حساب جعلی را دستگیر کردند که با استفاده از سادگی کاربران و ادعای "جاستین بیبر" بودن، از افراد مختلف عکس هایی برهنه دریافت کرده و حتی این عکس ها را به دیگر سایت های غیراخلاقی می فروخت. صاحب این اکانت یک  مرد 42 ساله بود که پس از پژوهش ها مشخص شد، بیش از 900 کودک و نوجوان را آزار داده یا تهدید آنلاین کرده است. 

حجم این اخاذی ها تا جایی پیش رفته که حتی اپرا  وینفری نیز از کاربران خود درخواست کرده  است؛  فریب اکانت های جعلی را نخورده و تسلیم خواسته های غیراخلاقی صاحبان این اکانت ها نشوند.

بر اساس پژوهش های جدید، هنرمندانی مثل بیانسه و تایلور سوئیفت بالاترین نرخ اکانت های جعلی را در فیسبوک دارند.

جالب است بدانید در اوج روزهای فوتبال و جام جهانی ، تیم برزیل یکی از تیم هایی بود که بیشترین نرخ جعل حساب های کاربری را به خود اختصاص داد.  این تیم 1676 اکانت جعلی داشت که یک رکورد عجیب است.

توییتر، اینستاگرم و فیسبوک در تلاشند با حذف نقص های امنیتی، این موارد را کاهش دهند. با این حال، در ماه آوریل،  فیسبوک برآورد کرد که حساب های جعلی کاربرانش به 20 میلیون افزایش پیدا کرده است و به  80 میلیون حساب و یا حدود 4 درصد از کل حساب های این شرکت رسیده است. این شرکت اعلام کرد که اعلام رقم دقیق کمی دشوار است.

نظر شما چیست؟آیا شا از هویت تمامی هنرمندان محبوبتان که دنبالشان می کنید مطمئنید؟

نظرات بینندگان