arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۷

هکرها به پمپ بنزین ها حمله کردند / از هک دستگاه های سوخت رسان تا سرقت گاز و بنزین

هکرها موفق شده اند که  600 گالن گاز از ایستگاه گاز دیترویت سرقت کنند. سرقتی که البته به نظر می رسد بخشی از یک سرقت بزرگ و سریالی است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


هکرها موفق شده اند که  600 گالن گاز از ایستگاه گاز دیترویت سرقت کنند. سرقتی که البته به نظر می رسد بخشی از یک سرقت بزرگ و سریالی است. 

به گزارشش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، گروهی از هکرها به حمله به پمپ های  بنزین اقدام به سرقت مبالغی معتانبه گاز کرده اند. این سرقت زمانی آشکار شد که پلیس در دیترویت دو مظنون را پیدا کرد که در کنار یک منبع گاز رفتاری مشکوک داشتند. این 2 نفر در بازجویی های اولیه اعتراف کردند که در حال هک کردن سیستم گازرسانی و سرقت بیش از 600 گالن گاز بوده اند. 

ارزش این مقدار گاز حدود 1800 دلار است. این سرقت در اواسط روز اتفاق افتاد و حدود 90 دقیقه نیز طول کشید. اما این پایان ماجرا نبود چرا که سرقتی مشابه در ساعت 11 شب به وقت محلی در 23 ژوئن رخ داد که این بار تنها 15 دقیقه طول کشید. بر اساس  اعتقاد نیروهای پلیس،  حداقل 10 سرقت مشابه برای هک سیستم های سوخت رسانی انجام شده است. 

هنوز اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد اما به احتمال زیاد مهاجمان نرم افزار مدیریت سوخت مورد استفاده در ایستگاه گاز را هدف قرار می دهند.  در اوایل سال جاری یک گروه هکری  اشاره کرد که حداقل نیمی از نرم افزارهای ایستگاه های سوخت رسانی ایالات متحده نقص امنیتی دارند. نقصی که می توان از طریق آن نرخ بنزین، قیمت و حجم سوخت را دستکاری کرد و یا حتی بنزین و گاز را رایگان دریافت کرد.

 شرکت امنیتی TrendMicro در سال 2015 اعلام کرد که تعدادی از سیستم های نظارت بر گاز به راحتی می توانند با استفاده از "Shodan" ، یک موتور جستجوی ویژهدستگاه های متصل به اینترنت و دیگر ابزارهایی که می توانند برای پورت های باز اسکن شوند، هک شده و مورد استفاده هکرهای حرفه ای قرار گیرند.

به نظر می رسد این انواع سرقت گاز در طی دو ماه گذشته روند رو به رشد داشته است. فقط چند روز پیش از  حادثه  دیترویت، یک مرد در تگزاس متهم به استفاده از یک دستگاه برای سرقت 800 دلار گاز بود. ماه گذشته،نیز  کشف شد که یک کارمند دولتی در نیوجرسی سالهاست که سوابق کامپیوتری را دستکاری می کند تا در سرقت بیش از 300 هزار دلار گاز نقش  داشته باشد.

نظرات بینندگان