arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰

فرش "چینی" به نام "ایرانی" در بازار!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با نامطلوب خواندن وضعیت صنعت فرش کشور گفت: هم‌اکنون به علت عدم توجه و حمایت دولت از صنعت فرش، چینی‌ها فرش‌های خود را با نام و برند فرش ایرانی به جهان عرضه می‌کنند.

بهمن محمدی در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: بی‌توجهی‌ها به صنعت فرش کشور تنها به دیروز و امروز برنمی‌گردد و این موضوع سابقه طولانی دارد.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و با حاکمیت یافتن تفکرات چپ در اقتصادی کشور بی‌توجهی‌ها به صنعت فرش کشورآاغاز شد و این بی‌توجهی‌ها تا به امروز نیز به شکل‌های مختلف ادامه پیدا کرده است.

 بی‌توجهی مسئولان حمایت کامل رقیبان

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به صنعت فرش آسیب‌های جدی به این صنعت وارد کرده است، گفت: همگام با آغاز رکود در صنعت فرش و بی‌توجهی مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط شرایط برای قدرت یافتن رقببان سنتی فرش ایران همچون چین، هند و ترکیه فراهم شد به طوری که هم‌اکنون این کشورها با الگو برداری از نقش‌های اصیل ایرانی بازار فرش دستباف ایران را تسخیر کردند.

محمدی تصریح کرد: هم‌اکنون کشور چین نه تنها با الگوبرداری از نقش‌های اصیل ایرانی فرش‌هایی مشابه فرش‌های ایران تولید می‌کند که محصولات خود را در بازارهای جهان با نام و برند فرش ایران نیز به فروش می‌رساند.

برندهای ایرانی بر روی فرش‌های چینی

نماینده مردم فریدون شهر در مجلس تأکید کرد: هم‌اکنون فرش کاشان با نام و برند کاشان در شهرکی با همین نام در چین تولید می‌شود و در بازاهای جهانی به فروش می‌رسد.

وی با بیان این‌که هنوز جهانیان به دنبال فرش اصیل ایرانی هستند و کیفیت فرش ایرانی برای آنها اهمیت دارد، گفت: متأسفانه ضعیف بودن بخش بازرگانی صنعت فرش و عدم بازاریابی مناسب و مطلوب برای محصولات ایرانی رکود در صنعت فرش ایران را پیچیده‌تر کرده است.

هدفمند کردن یارانه‌ها، تیشه‌ای بر ریشه صنعت فرش

محمدی ادامه داد: دولت نه تنها در چند سال گذشته کمکی به صنعت فرش کشور نکرده است که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کارگاهای قالی بافی را نیز به تعطیلی کشانده است.

وی تصریح کرد: اگر دولت به موقع سهم بخش تولید را از درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت می‌کرد، وضعیت کنونی برای صنایع کشور و همچنین صنعت فرش به وجود نمی‌آمد.

نماینده مردم فریدون شهر با بیان این‌که هزینه تولید در کشور به شدت افزایش یافته است، گفت: افزایش هزینه تولید به افزایش قیمت فرش دامن زده است و این موضوع خود رکود را در بازار فرش افزایش داده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تأکید کرد: دولت باید هر چه زودتر سهم بخش تولید را به این بخش تخصیص دهد در غیر این صورت کارگاه‌های قالی بافی نیز همچون کارگاه‌ها و صنایع دیگر به تدریج تعطیل خواهد شد./

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
0
1
هنوز کسی فرش دستبافت چینی با برند ایرانی یا به اسم کاشان کسی ندیده است اگر کسی چنین چیزی دیده لطفا آدرس بدهید.
نظرات بینندگان