arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۷

ایالات متحده 12 هکر روسی را با اتهاماتی جدید رو به رو کرد / از حمله به کمیته ملی دموکرات تا نقش داشتن در انتخابات 2016

کمیته ملی دموکرات ایالات متحده 12 هکر روسی را متهم  به دست داشتن در انتخابات ایالات متحده و حمله سایبری علیه خود کرده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته ملی دموکرات ایالات متحده 12 هکر روسی را متهم  به دست داشتن در انتخابات ایالات متحده و حمله سایبری علیه خود کرده است. 
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، رابرت مولر، مشاور ویژه کمیته ملی دموکرات ایالات متحده اخیرا اعلام کرده گروهی از هکرهای روسی را شناسایی کرده اند که احتمالا بخشی از حملات علیه DNC ؛ «کمیته ملی دموکرات ایالات متحده» بوده اند.
به نظر می رسد این افراد توسط تیم امنیتی فدرال DNC  شناسایی شده اند. بر اساس اطلاعات این تیم، هکرها در سال 2016 به سرورهای DNC نفوذ کرده و ایمیلهایی را که متعلق به سیاستمدارانی مثل  هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری بود را  منتشر کرد.

رابرت مولر، مشاور اطلاعات محرمانه آمریکا،این اتهامات را علیه هکرهای سایبری مطرح کرده است. دادستان کل معاون وزیر دادگستری ایالات متحده نیز در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی این اتهامات را تایید کرد. 

این بیانیه ها بخشی از تحقیقات ویژه رابرت مولر درباره حضور روسیه در انتخابات ریاست جمهوری  سال 2016  است، چرا که DNC  طی سال 2016  از حملات سایبری رنج می برد.

در ماه فوریه،نیز  وزارت دادگستری 13 تبعه روسیه وابسته به آژانس تحقیقاتی اینترنتی را در خصوص فعالیت این افراد در انتخابات ریاست جمهوری 2016  محکوم کرد.

نظرات بینندگان