arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰

فیروز کریمی: عينك آفتابي كي‌روش در بوشهر خوب كار نمي‌كند

خيلي‌ها بي‌صبرانه منتظر بازگشت فيروز كريمي به مسابقات ليگ‌برتر بودند و او هم بعد از دو فصل كارش را با شاهين آغاز كرد. حالا جذابيت‌ها ليگ دو چندان شده است. تمرينات اين مربي آنقدر متنوع و تاكتيكي است كه احتمالا هواداران زيادي را به ورزشگاه مي‌كشاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
90: خيلي‌ها بي‌صبرانه منتظر بازگشت فيروز كريمي به مسابقات ليگ‌برتر بودند و او هم بعد از دو فصل كارش را با شاهين آغاز كرد. حالا جذابيت‌ها ليگ دو چندان شده است. تمرينات اين مربي آنقدر متنوع و تاكتيكي است كه احتمالا هواداران زيادي را به ورزشگاه مي‌كشاند.

90: خيلي‌ها بي‌صبرانه منتظر بازگشت فيروز كريمي به مسابقات ليگ‌برتر بودند و او هم بعد از دو فصل كارش را با شاهين آغاز كرد. حالا جذابيت‌ها ليگ دو چندان شده است. تمرينات اين مربي آنقدر متنوع و تاكتيكي است كه احتمالا هواداران زيادي را به ورزشگاه مي‌كشاند. خودش دوست دارد طرفداران شاهين از نزديك كار تيم را در تمرينات ببينند تا متوجه شوند چقدر روي بازيكنان كار مي‌شود. بعد از اولين بازي شاهين برابر نفت‌آبادان گفت‌وگويي با كريمي انجام داديم كه در زير مي‌خوانيد:

90: از شرايط اولين بازي تيمتان راضي هستيد؟از نتيجه راضي‌ام، چون گرفتن امتياز از تيمي مثل صنعت نفت كه هواداران متعصبي دارد و از مربي كاربلدي بهره مي‌برد رضايت بخش است و نبايد از گرماي هواي آبادان غافل شويم كه شرايط را سخت كرده. در ضمن اين تيم مديريت بسيار كاربلد و هيات مديره قوي‌اي دارد و كارش را به خوبي بلد است.

90: از نتيجه كه راضي هستيد؟!در اولين بازي، گرفتن يك امتياز خارج خانه راضي‌كننده است، اما تيم فعلا كار دارد و بعد از اولين تعطيلات درست مي‌شود.

90: به سه بازيكن پاداش هم داديد؟هميشه در همه بازي‌ها سه نفر اول را به باشگاه معرفي مي‌كنم تا موقعي كه بازيكنان مي‌خواهند مبلغي از قراردادشان را دريافت كنند، آن موقع هم پاداش مي‌گيرند و هم زودتر از بقيه به پولشان مي‌رسند. اين پاداش شامل همه مي‌شود و در ضمن براي بازيكناني كه مصدوم مي‌شوند هم برنامه دارم و آنهايي كه در زمين تمرين و مسابقه مصدوم شوند حساب‌شان جداست و آنهايي كه بيرون از زمين مصدوم شوند يك ريال هم پاداش نمي‌گيرند و نمره صفر به آنها مي‌دهيم

90: وحيد طالب‌لو از دعوت نشدنش به تيم‌ملي ناراحت است در اين موردنظري نداريد؟

90: حق دارد ناراحت شود. من با احترام خاصي كه براي همه دروازه‌بانان قاتل هستم بايد بگويم كه طالب‌لو هم رزومه خوبي دارد و هم سابقه جام‌جهاني، پس نبايد به سادگي از او گذشت. اگر مي‌بينيد شاهين بهترين خط دفاعي ليگ را دارد از قابليت‌هاي دروازه‌بانش نبايد غافل شويم. فكر كنم عينك آفتابي آقاي كي‌روش در بوشهر خوب كار نمي‌كند يا اين كه چشمهايش به خوبي باز نيست تا طالب‌لو را ببيند. منظورم از چشمهايش اين است، كساني كه بازي‌ها را مي‌بينند و به او مشاوره مي‌دهند بايد با ديدي عالي مسابقات را دنبال كنند. البته انتقاد من به خاطر شخص خاصي نيست و آرزويم موفقيت تيم‌ملي است و بايد بازيكناني كه مي‌توانند به تيم‌ملي دعوت شوند پشت خط نمانده و به حقشان برسند.

90: از همه بازيكنانتان در اين خصوص دفاع مي‌كني؟من براي فوتبال مملكت دلم مي‌سوزد و كاري به آينده آقايان ندارم و تا آخر هم از بازيكناني كه قابليت دعوت شدن به تيم‌ملي را دارند دفاع مي‌كنم.

90: يكي از كارهاي خوب‌تان بازگرداندن تمرينات به داخل شهر بود كه هواداران شاهين از اين موضوع استقبال كردند؟اصول كار همين است و هواداران بايد بيايند تمرينات را زير نظر بگيرند تا با كار بازيكنان و مربي آشنا شوند. آنها اگر هميشه تمرينات را از نزديك ببينند قطعا در مسابقات نيز متوجه مي‌شوند علت نتيجه نگرفتن و گرفتن بدشانسي است يا كم كاري.

90: پس اعتقاد داريد هواداران بايد از تمرين تيم ديدن كنند؟ببينيد تماشاگري كه در تمرينات حضور داشته باشد قطعا در آينده فرق دوغ و دوشاب را تشخيص مي‌دهد.

90: در اين مدت دوري از ليگ‌برتر، دلتان براي اين ليگ تنگ نشده بود؟دلم تنگ شده بود چون دو دهه سرمربيگري در سطح اول ليگ را نمي‌توانستم فراموش كنم. اما فراموش نكنيد كار كردن در ليگ دسته اول هم كمتر از ليگ‌برتر نيست چون اگر در ليگ دسته اول تيم را قهرمان كني به چشم مي‌آيي ولي در ليگ‌برتر هميشه در چشم هستي و جزو 5 يا 6 تيم اول هم شوي موفق محسوب مي‌شوي. خبرداري كه استقلالي‌ها به دنبال بازگرداندن هادي شكوري هستند؟هر تيمي بازيكنان ما را مي‌خواهد بسم‌ا... آنها كتبا نامه بزنند و ما هم جواب‌شان را مي‌دهيم. ببينيد استقلال و پرسپوليس نبض ليگ‌برتر هستند و با كمال ميل از همكاري با آنها استقبال مي‌كنيم.

90: حتما در قبالش جباري يا رحمتي را مي‌خواهيد؟تا نامه كتبي به ما ندهند جواب نمي‌دهيم هر موقع درخواست‌شان قطعي شد همكاري مي‌كنيم.

90: دو بازيكن شاهين نيز از سوي كميته انضباطي محروم شدند. نمي‌خواهيد اعتراض كنيد؟دو بازيكن خوب ما متاسفانه محروم شدند. ميثم منيعي يكي از بازيكنان خوب من در تيم‌هاي پاس و استقلال بود و روي او حساب كرده بودم و صادق كرمي هم خيلي مي‌تواند به ما كمك كند. بايد از كميته انضباطي درخواست تجديدنظر كنيم تا شايد محروميت آنها كمتر شود.

90: تيمتان فعلا غايب زياد دارد. فكر نمي‌كنيد كمي شرايط را براي انتخاب تركيب سخت كرده؟چند بازيكن اصلي تيم مصدوم و محروم هستند و اميدوارم هرچه زودتر بازگردند تا با تيمي كامل در مسابقات حضور داشته باشيم.

90: حرف پاياني؟از مديريت باشگاه آقاي افراشته، مديريت تربيت‌بدني آقاي جمشيدي، آقاي اماني و آقاي گزي نهايت تشكر را مي‌كنم كه لطف بسياري به ما داشتند. البته اين را هم بايد بگويم از همه كساني كه به موفقيت شاهين كمك مي‌كنند بايد تشكر كرد.

نظرات بینندگان