arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰

اعتصاب یونانی ها وارد دومین روز خود شد

در حالی که اعتصاب بخشهای مختلف در یونان وارد دومین روز خود شده مقامات این کشور نگران گسترش خشونت ها در پایتخت هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که اعتصاب بخشهای مختلف در یونان وارد دومین روز خود شده مقامات این کشور نگران گسترش خشونت ها در پایتخت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اعتصاب سراسری 48 ساعته در یونان امروز پنج شنبه نیز ادامه می یابد. در این اعتصاب کارکنان تمامی بخشهای عمومی شامل کارگران، پزشکان، حقوقدانان، کارکنان دولت، معلمان، تاکسی داران و کارکنان بنادر شرکت کرده اند.

در همین حال شاغلین فرودگاههای یونان بدلیل جلوگیری از بروز بحران در امر رفت و آمد مسافرین مدت اعتصاب خود را به 12 ساعت کاهش داده اند. این در حالی است که در روز نخست این اعتصاب که به تعطیلی کامل آتن انجامید، مناطق مختلف این شهر شاهد درگیری های خشونت بار معترضان با نیروهای پلیس و به آتش کشیده شدن اماکن عمومی بود.
 
این اقدام در اعتراض به سیاستهای ریاضت طلبانه دولت انجام گرفته که منجر به بیکار شدن شمار زیادی از افراد و کاهش دستمزدها در کنار افزایش مالیات و نرخ خدمات دولتی می شود.
 
در حالی که اتحادیه های کارگری اعضای خود را به حضور پر رنگ در خیابانهای آتن طی دومین روز از اعتصاب سراسری یونان فراخوانده اند، مقامات این کشور نگران گسترش خشونت ها در پایتخت و خارج شدن کنترل اوضاع از دست نیروهای امنیتی هستند.
 
سیاست ریاضت اقتصادی که تاکنون به اعتصابها و تظاهرات متعدد در یونان انجامیده توسط اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول به این کشور پیشنهاد شده است. اجرای سیاستهای سختگیرانه اقتصادی از جمله شروط اتحادیه اروپا و سازمانهای پولی بین‌المللی برای پرداخت وام اضطراری به یونان است تا این کشور از ورشکستگی رهایی یابد.
نظرات بینندگان