arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۰

احضار سفیر جمهوری آذربایجان به وزارت خارجه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه كشورمان با احضار سفیر جمهوری آذربایجان، نسبت به اقدام مرزبانان آن كشور در تیراندازی و كشتن یك سرباز مرزبانی ایرانی اعتراض كرده و این اقدام را خلاف مقررات بین المللی، توافقات دوجانبه و اصول حسن همجواری دانسته و خواستار مجازات عاملان این اقدام شده است.

روز گذشته، یك خبرگزاری خصوصی آذربایجان گزارش كرد كه "فردی با لباس نظامی” كه از مرز ایران وارد خاك آن كشور شده بود با شلیك گلوله مرزبانان آذربایجان كشته شده است هر چند منابع خبری داخلی  تا ساعاتی پس از پخش این خبر در رسانه های خارجی، در این مورد گزارشی منتشر نكردند.

ساعاتی بعد، خبرگزاری مهر به نقل از فرمانده مرزبانی استان اردبیل نوشت كه فرد كشته شده از ماموران پاسگاه دیده بانی فیروزآباد شهرستان پارس آباد در این استان بود و به اشتباه، از خط مرزی عبور كرده بود و در حالیكه اسلحه ای هم همراه نداشت، هدف تیراندازی مرزبانان آذربایجان قرار گرفت و كشته شد.

وی گفت سربازی كه در این حادثه جان خود را از دست داد هجده سال سن داشت و اهل استان لرستان بود و افزود كه این حادثه روز چهارشنبه رخ داد اما "بررسی دقیق موضوع از سوی كارشناسان و بازرسان و نیز عدم التهاب فضای جامعه را مهمترین علت غیر رسانه ای شدن آن بر شمرد.
نظرات بینندگان