arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

نگرانی کاربران چینی آیفون از جاسوسی اطلاعاتشان / 130 میلیون کاربر تحت نظرند

یک شرکت مخابراتی دولت  چین تصمیم گرفته اطلاعات کاربران را روی iCloud  ذخیره  کند. این موضوعی است که شهروندان چینی را به شدت نگران کرده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک شرکت مخابراتی دولت  چین تصمیم گرفته اطلاعات کاربران را روی iCloud  ذخیره  کند. این موضوعی است که شهروندان چینی را به شدت نگران کرده است. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، بیش از 130 میلیون کاربر آیفون در چین وجود دارد و اطلاعات آنها در حال حاضر توسط یک شرکت دولتی چینی ذخیره می شود.

چین تلکام، نام یک شرکت دولتی در چین است که ، اکنون در حوزه کنترل و ذخیره سازی اطلاعات iCloud کاربران چینی فعالیت دارد. این موضوع در شرایطی مطرح می شود که در ماه فوریه نیز اظهاراتی جنجالی در خصوص فعالیت های اپل در چین مطرح شد. 

این رصد و ذخیره اطلاعات  شامل تصاویر، متون، یادداشت ها و داده های تقویم  افرادی است که در  کسب و کارهای دولتی فعالیت می کنند.

چینگ لیگانگ که به عنوان یک متخصص صنعت، سناخته می شود، اعلام کرد که: "هیچ اپراتور مخابراتی حق مدیریت و نظارت بر داده های کاربران را نخواهد داشت و اپل به اپراتورهای محلی چینی برای ارائه خدمات شبکه نیاز دارد." 

 یکی از کاربران در این خصوص در توییتر نوشت: "آنها قصد سرقت حریم خصوصی ما را دارند"با این حال، مدافعان حقوق بشر از ماه فوریه به اپل انتقاد می کنند و معتقدند این شرکت  توان عملیاتی خود را به برخی از شرکت های چینی واگذار کرده است. 

نیکلاس بیکلین، مدیر عامل بخش شرق آسیا در اپل گفت: "با ارائه سرویس چینی آی کلود به یک شرکت محلی بدون هیچ گونه ضمانت کافی، مقامات چینی اکنون دسترسی بالقوه به تمام داده های iCloud مشتریان چینی اپل دارند."

در ماه فوریه، اپل در پاسخ به الزامات قانونی جدید، ذخیره کلیدی رمزگذاری برای داده های iCloud را در چین با یک شرکت شخص ثالث موسوم به "Guizhou Cloud Big Data" آغاز کرد.

ماهها پس از آن، ZTE، یک شرکت مخابراتی چینی و سازنده تلفن همراه،نیز از سوی ایالات متحده مورد غضب واقع شد و برخی حواشی را رقم زد. 

نظرات بینندگان