arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۷

اتحادیه اروپا گوگل را نقره داغ کرد / اعمال جریمه 5 میلیارد دلاری / ترامپ به سران اروپایی معترض شد

اتحادیه اروپا گوگل را جریمه کرد. این جریمه رقمی عجیب و بسیار سنگین یعنی 5 میلیارد دلار را شامل می شود.جریمه ای بی سابقه که حتی صدای ترامپ را نیز درآورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه اروپا گوگل را جریمه کرد. این جریمه رقمی عجیب و بسیار سنگین یعنی 5 میلیارد دلار را شامل می شود.جریمه ای بی سابقه که حتی صدای ترامپ را نیز درآورده است.

 به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، گوگل متهم شده که قوانین رقابتی اتحادیه اروپا را نادیده گرفته است.بر همین اساس نیز، مارگارت وستاگر کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی اعلام کرد که گوگل از برتری مطلق خود به‌عنوان موتور جستجوگر اول جهان برای فروش محصولاتش سوء استفاده کرده است.

اما پرسش اینجا است که تخلف مذکور دقیقا چگونه رخ می داده است؟ ماجرا از این قرار است که بخش فروش اینترنتی گوگل، موسوم به گوگل شاپینگ محصولات خود را در صفحه اول جستجوها قرار می‌داده و به این ترتیب، شرکت گوگل از برتری خود نسبت به رقبا، سوءاستفاده می کرد.

براساس قوانین اروپایی میزان جریمه گوگل می تواند تا 10 درصد عملکرد مالی کل شرکت باشد.این نخستین بار است که یک شرکت بزرگ از سوی اتحادیه اروپا متحمل چنین جریمه هنگفتی می شود.

جالب است بدانید رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، به مقامات اتحادیه اروپا در این خصوص معترض شده است. وی حتی در این مورد توییتی با این مضمون منتشر کرده است؛ " اتحادیه اروپا یک جریمه ۵ میلیارد دلاری را در مورد یکی از برترین شرکت‌های ما یعنی گوگل اعمال کرده است. اتحادیه در حال سوء استفاده از آمریکا است ولی اوضاع همین‌طور نخواهد ماند."

 

 

نظرات بینندگان