arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

راننده اوبر و لیفت سارق از آب درامد / ضبط تصاویر و صدای مسافران بدون اجازه آنان

یک راننده که در سرویس های لیفت و اوبر کار می کرد، به علت ضبط تصاویر داخلی خودرو در هنگام حضور مسافران بدون اجازه آنان از کار معلق شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک راننده که در سرویس های لیفت و اوبر کار می کرد، به علت ضبط تصاویر داخلی خودرو در هنگام حضور مسافران بدون اجازه آنان از کار معلق شد.

 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این راننده به طور زنده تصایری از حضور افراد را در خودروی خود ضبط می کرد و با دیگران به اشتراک می گذاشت. رفتاری بسیار ناپسند که باعث شد به سرعت به تیتر یک پایگاه های خبری حوزه فناوری تبدیل شود.

این راننده  در مسیر سنت لوئیس، برای 2 شرکت مشهور اوبر و لیفت کار می کرد و  پس از ضبط مخفیانه تصاویر مذکور به سرعت ازکار معلق شد. 

 

وی که جیسون گارگاک نام داشت از ماه مارس بیش از 700 نفر را  در مسیرهای بین شهری جابه کرد و  توسط دوربین جلویی که به شیشه ماشینش متصل بود تصاویری را ضبط کرد.

 

جالب است که وقتی از این راننده در خصوص رفتارش سوال شد پاسخ داد که او به این دلیل از مسافران خود را برای اجازه فیلمبرداری درخواست نمی کند،که منجر به تجربه "جعلی" می شود.

 

جالب است بدانید که اقدامات وی  از لحاظ قانونی صحیح است. درواقع دولت اجازه می دهد که مکالمات و تصاویر مختلف در مهمانی یا مراسم مختلف ضبط شود.

 

سخنگوی اوبر در این خصوص گفته است: "رفتار نگران کننده این کاربر در خصوص فیلم ها به ما ارتباطی ندارد."

 

نظرات بینندگان