arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

ان. بی. سی:کمتر کسی توئیت‌های تهدید آمیز ترامپ علیه ایران را جدی می‌گیرد

یک شبکه خبری آمریکایی روز دوشنبه در تحلیلی در زمینه سخنان رد و بدل شده دیروز و امروز بین سران آمریکا و ایران نوشت: درحالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ایران را تهدید به جنگ می‌کند، اما تعداد کمی سخنان او را جدی می‌گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ان. بی. سی:کمتر کسی توئیت‌های تهدید آمیز ترامپ علیه ایران را جدی می‌گیردیک شبکه خبری آمریکایی روز دوشنبه در تحلیلی در زمینه سخنان  رد و بدل شده دیروز و امروز بین سران آمریکا و ایران نوشت: درحالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ایران را تهدید به جنگ می‌کند، اما تعداد کمی سخنان  او را جدی می‌گیرند.

وبگاه شبکه خبری «ان .بی. سی» در تحلیلی به قلم «استیو بنن» نوشت: در شرایط عادی وقتی رئیس جمهور آمریکا دشمن خارجی را تهدید به یک جنگ محتمل می‌کند، این نشانه بروز یک مورد مهم بین‌المللی است اما ریاست جمهوری دونالد ترامپ وضعیت عادی بسیار کمی دارد.

نویسنده ادامه داد: از یک سو، این‌که فرمانده کل قوای قوی‌ترین ارتش جهان به طور علنی از وقوع یک درگیری مرگبار خبر می‌دهد غیرمسئولانه است و باید این سخنان را تنها جار و جنجال برشمرد. اما از سویی دیگر، اکثر ناظران متوجه این مهم هستند که ترامپ آدمی مبتدی با خلق و خوی یک بچه مدرسه‌ای قلدر است که با خودپسندی شادی می‌کند.

نویسنده با اشاره به ضد و نقیض‌های دونالد ترامپ و مشکل عدم اطمینان مردم آمریکا به سخنان او نوشت: مشکل این است که نمی‌دانیم سخنان رئیس جمهور آمریکا در تهدید به جنگ را جدی تلقی کنیم یا خیر؟ چه کسی می‌داند؟ شاید ترامپ واقعا درحال مهیا شدن برای یک درگیری است.

 در ادامه این گزارش با اشاره به بهره برداری ترامپ از موضوع «ایران» و مصرف داخلی آن آمده است :تقریبا می‌توانیم بگوییم که دونالد ترامپ، به تهدید ایران به عنوان یک ابزار سیاست داخلی می‌نگرد. جریان توئیت‌های سال 2013 او و کنایه به «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق که او روزی به ایران حمله می‌کند و من این را پیش بینی کرده بودم، موید این نکته است.

در خاتمه این مطلب نگارنده با طعنه نوشت: امروز حسن روحانی با سیلی از چیزهایی مواجه می‌شود که تاکنون شاهد آن‌ها نبود. فردا روز است که ترامپ به جهان می‌گوید  چقدر حسن روحانی آدم محترم و با استعدادی است و چقدر او از شخصیت بزرگ رئیس جمهور ایران لذت می‌برد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه به سخنان رئیس‌جمهور ایران خطاب به ایالات متحده مبنی بر اینکه «با دم شیر بازی نکنید»، واکنش نشان داد.

«دونالد ترامپ» در توییتر نوشت: «دیگر هیچ وقت ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که مشابه آن قبلاً بر سر عده انگشت شماری در تاریخ آمده است. ما دیگر کشوری نیستیم که صحبت‌های جنون آمیز شما درباره خشونت و مرگ را تاب بیاوریم. محتاط باش.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان