arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

شمار کشته های آتش سوزی یونان به 60 تن رسید

آتش سوزی، شب گذشته از روستای «ماتی» واقع در ساحل شرقی منطقه «آتیکا» که در 29 کیلومتری شرق شهر آتن پایتخت یونان قرار دارد، آغاز شد و مناطق دیگر را در برگرفت. گارد ساحلی یونان حدود 700 نفر که خود را به خط ساحلی رساندند، نجات داد و 19 بازمانده دیگر این حادثه بعلاوه چهار جسد از آب گرفته شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار کشته های آتش سوزی یونان به 60 تن رسیدبه گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز، آتش سوزی، شب گذشته از روستای «ماتی» واقع در ساحل شرقی منطقه «آتیکا» که در 29 کیلومتری شرق شهر آتن پایتخت یونان قرار دارد، آغاز شد و مناطق دیگر را در برگرفت.
گارد ساحلی یونان حدود 700 نفر که خود را به خط ساحلی رساندند، نجات داد و 19 بازمانده دیگر این حادثه بعلاوه چهار جسد از آب گرفته شدند.
روستای ماتی، تفرجگاهی معروف برای گذراندن تعطیلات است. در حالی که مهار آتش در بخش هایی از کنترل خارج شده است، مقام های این کشور خواستار کمک بین المللی شده اند.
به همین منظور، قبرس و اسپانیا پس از درخواست کمک یونان برای کمک رسانی اعلام آمادگی کرده اند.
به گفته مقام های یونان، پهپادهای آمریکایی برای نظارت و رهگیری فعالیت احتمالی مشکوک در جریان آتش سوزی، مورد استفاده قرار می گیرند.
مقام های یونان به دلیل وقوع همزمان آتش سوزی در چند منطقه، ابراز سوءظن و نگرانی کرده اند. آتش سوزی در یونان امر غیر معمولی نیست و زمستان تقریبا خشک این کشور به ایجاد شرایط کنونی دامن زده است.
به گفته یک شهردار محلی، دستکم یکصد منزل مسکونی و 200 خودرو در آتش سوخته است. مقام های یونان از ساکنان یک منطقه ساحلی خواسته اند منازل خود را ترک کنند.
در همین حال، اتحادیه اروپا به عملیات اعزام نیرو و تجهیزات از کشورهای عضو به یونان برای مهار آتش سرعت بخشیده است.
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت که هر گونه اقدام ممکن برای کمک رسانی، به کار گرفته می شود. 

نظرات بینندگان