arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وزش باد شدید در تهران طی امروز ( 2 مرداد) و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیش‌بینی وزش باد شدید در تهرانمدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وزش باد شدید در تهران طی امروز ( 2 مرداد) و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق خبر داد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، به تدریج طی امروز (۲ مرداد) بر میزان ناپایداری جوی نسبت به روز گذشته افزوده می‌شود، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه با جهات متغیر در طول روز (متغیر بین غربی تا جنوب‌شرقی) انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: وزش باد در برخی ساعات طی امروز (۲ مرداد) خیزش گرد و خاک و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه با تداوم این شرایط جوی طی فردا (۳ مرداد) وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود، گفت: بر این اساس انتظار می‌رود طی فردا به دلیل وزش باد بر غلظت ذرات معلق به صورت موقت افزوده شود.

به گفته شهبازی تا روز آینده دما کاهش جزیی خواهد یافت.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۹۲ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۱۰۰ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است

نظرات بینندگان