arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

کرملین: واشنگتن خواستار دیدار مجدد ترامپ و پوتین شده است

دستیار امور بین الملل رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه آمریکا پس از دیدار سران دو کشور در هلسینکی در نامه جدیدی خواستار دیدار مجدد دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین شده است، افزود: مقدمات این دیدار هنوز فراهم نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کرملین: واشنگتن خواستار دیدار مجدد ترامپ و پوتین شده است«یوری اوشاکوف» روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا چند روز پس از اجلاس هلسینکی این نامه را به روسیه تسلیم کرده است. 
خبرگزاری تاس نیز به نقل از این مقام کرملین اظهار داشت که در جریان دیدار هلسینکی سران روسیه و آمریکا ادامه دیدارهای دوجانبه خود را مفید خواندند. 
وی ادامه داد: در هلسینکی مساله برگزاری دیدارهای دوجانبه مورد بحث قرار نگرفت اما چند روز پس از آن طرف آمریکایی پیشنهاد برگزاری دیدار سران تا پایان امسال را مطرح کرد. 
اوشاکوف این احتمال را که سران روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس سران گروه بیست کشور صنعتی (جی20) در آرژانتین یا نشست های بین المللی دیگر دیدار کنند، بعید ندانست. 
پوتین و ترامپ چندی پیش در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار و گفت و گو کردند دیداری که در آمریکا واکنش های مختلفی را در پی داشت و برخی به دلیل آنچه ضعف رئیس جمهوری آمریکا در مقابل پوتین و رد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی ترامپ مطرح کردند خواستار استیضاح او شدند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان