arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

وزیر خارجه آلمان: آمریکا از کاخ سفید بزرگتر است / ترامپ هم این واقعیت را تغییر نمی‌دهد

وزیر امور خارجه آلمان در توئیت کنایه آمیزی که همراه با انتقاد از صحبت‌های دونالد ترامپ است،‌ نوشت، آمریکا از کاخ سفید بزرگتر است. هایکو ماس نوشت: از نظر من آمریکا یک رقیب نیست بلکه مهمترین شریک و هم‌پیمان ما در خارج از اتحادیه اروپاست. آمریکا از کاخ سفید بزرگتر است و دونالد ترامپ هم این را تغییر نمی‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آلمان در توئیت کنایه آمیزی که همراه با انتقاد از صحبت‌های دونالد ترامپ است،‌ نوشت، آمریکا از کاخ سفید بزرگتر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارنظر هایکو ماس،‌ وزیر امور خارجه آلمان در آستانه مذاکرات تجاری مهمی در کاخ سفید میان ترامپ و ژان کلود یونکر،‌ رئیس کمیسیون اروپا و همزمان با تداوم مناقشه بر سر تعرفه‌های واردات میان واشنگتن و بروکسل مطرح می‌شود.

هایکو ماس در این پست توئیتری خود نوشت: از نظر من آمریکا یک رقیب نیست بلکه مهمترین شریک و هم‌پیمان ما در خارج از اتحادیه اروپاست. آمریکا از کاخ سفید بزرگتر است و دونالد ترامپ هم این را تغییر نمی‌دهد.

در حالی که انتظار می‌رود امروز دونالد ترامپ مذاکراتی سخت بر سر تجارت با ژان کلود یونکر داشته باشد این اظهارنظر انتقادآمیز می‌تواند به تنش‌ها اضافه کند.

اوایل امروز (چهارشنبه) ترامپ در اظهارنظری خواهان حذف همه تعرفه‌های وارداتی اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به هدف اجرای آنچه شد که او تجارت آزاد خواند.

نشست ترامپ با یونکر حدود یک ماه بعد از آن رخ می‌دهد که بروکسل تعرفه‌هایی به ارزش سه میلیارد دلار برای برخی اقلام وارداتی مهم از آمریکا شامل شلوارهای لی، نوشیدنی‌های الکلی، موتورسیکلت، برنج، ذرت و حتی آب پرتقال اعمال کرد.

این اقدام به تلافی اقدام مشابهی از سوی واشنگتن برای اعمال تعرفه‌های وارداتی سنگین و واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا صورت گرفت.

نظرات بینندگان