arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰

وزیر بهداشت: تامین اجتماعی پول ما را نمی دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کشمکش وزارت بهداشت و تامین اجتماعی به خاطر مطالبات بیمارستانی، هرچند به گفته مدیرعامل تامین اجتماعی، به زودی به روز می شود، اما وزیر بهداشت می گوید خبری از تسویه حساب روزانه نیست.

به گفته مرضیه وحید دستجردی، تامین اجتماعی فقط مطالبات بیمارستان های خود را به روز می پردازد. پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت از قول خانم وزیر نوشته است: "تامین اجتماعی مطالبات بیمارستان های تحت امر خود را به روز و مطالبات وزارت بهداشت را با چند ماه تاخیر می پردازد. این سازمان چهار برابر بیشتر از وزارت بهداشت برای تخت های بیمارستانی اش هزینه می کند."

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، این درحالی است که دیروز مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از تسویه بدهی این سازمان با وزارت بهداشت خبر داد. آنطور که رحمت الله حافظی به مهر گفته است، تامین اجتماعی در حال حاضر هیچ بدهی به وزارت بهداشت ندارد: "هفته آینده (همین هفته) 200 میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت می شود و به این ترتیب تمامی اسناد ارائه شده به تامین اجتماعی از سوی این دانشگاه ها تسویه خواهد شد. با این تسویه دیگر هیچ بدهی به وزارت بهداشت نداریم بلکه 26 میلیارد تومان نیز از این وزارتخانه مطالبه داریم."

به گفته او بیمارستانهای ملکی تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور 11 میلیارد تومان از دانشگاه‌های علوم پزشکی طلب دارند که این طلب به دلیل ارائه خدمات درمانی به مصدومان حوادث ترافیکی است که از دو سال پیش تاکنون تسویه نشده است.

پیش از این حافظی در گفتگویی با خبرآنلاین از تاخیر بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی در ارائه اسناد بیمارستانی خبر داده بود و بخشی از تقصیر تاخیر در پرداخت طلب بیمارستان ها را به حسابداری های آنها مربوط دانست.

بااین حال وزیر بهداشت از طلب 250 میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه ها خبر داده است. او همچنین گفت: "در بین شرکت های بیمه فقط عملکرد شرکت بیمه ایران که مطالبات را تقریبا به روز پرداخت می کند در خور توجه است. بالای 85 درصد از درآمدهای بیمارستانی از محل فرانشیز بیمه هاست. البته سازمان بیمه خدمات درمانی با پرداخت های اخیر خود به وزارت بهداشت خیلی به ما کمک کرده است."

به گفته دستجردی فقط دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از 30 میلیارد تومان از بیمه طلبکار است که 11 میلیارد آن بدهی به شرکت های دارویی است.
نظرات بینندگان