arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰

تصادفات هر سال ۳۰ هزار کشته دارد یا ۲۳ هزارتا؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس در سه چهار سال گذشته، آمار کشته شده های تصادفات را 23 تا 24 هزار نفر اعلام کرده است. اما وزارت بهداشت آمار 30 هزار نفری را اعلام می کند.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت از آمار غیر رسمی 30 هزار کشته تصادفات جاده ای نوشته است. ضمن اینکه هر سال 300 هزار نفر هم به دلیل تصادفات به معلولان قطع نخاع، قطع اعضا و دیگر مجروحیت های ناشی از تصادف جاده ای افزوده می شود. این امار هولناکی است که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است.

با این حال، پلیس معتقد است با سخت گیری های قانونی، توانسته تا حد بالایی، از افزایش تصادفات پیشگیری کند. با توجه به اعلام پلیس راهور، در سال گذشته کمتر از 24 هزار نفر در جاده های ایران کشته شده اند. ضمن اینکه پزشکی قانونی هم اعلام کرده است در سال 89، برای 23 هزار و 249 نفر، گواهی فوت به دلیل تصادفات رانندگی صادر کرده.

پلیس معتقد است اگر سخت گیری های مختلف برای راننده ها و تولیدکننده های خودرو وجود نداشت، هر سال بیش از 35 تا 40 هزار نفر در تصادفات رانندگی، کشته می شدند. با این حال ایران هنوز هم بالاتریت آمار مرگ و میر رانندگی را دارد که بخشی از آن به دلیل فرهنگ رانندگی نا منظم است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ماندگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
0
1
بنده هرروز می بینم در سطح شهر اطلاعیه های متعددی خبر مرگ افرادی را به دلیل سانحه رانندگی اعلام می کنند. بنابراین می توانم بگویم اگر اوضاع به همین شکل پیش برود عامل اصلی بدبختی کشور ما همین سوانح رانندگی خواهد بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
0
1
واحتمالا برخی هم به دلیل راه ها ی نامناسب وسرعتگیرها . نداشتن گاردریل در محلهای مسکونی که اتوبانها از انجامی گذرد.
نظرات بینندگان