arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
گزارش نهاد اطلاعاتی واشنگتن؛

چین، روسیه و ایران بزرگترین تهدید سایبری علیه آمریکا هستند

نهاد اطلاعاتی امنیتی آمریکا در گزارش خود با متهم کردن چین، روسیه و ایران به جاسوسی اقتصادی از این کشور، آن ها را بزرگترین تهدیدهای سایبری علیه واشنگتن دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین، روسیه و ایران بزرگترین تهدید سایبری علیه آمریکا هستندمرکز ضد اطلاعات و امنیت ملی آمریکا که ارگانی تحت نظر مدیر اطلاعات ملی این کشور است، گزارشی پیرامون تهدیدهای سایبری علیه واشنگتن منتشر کرد.
این گزارش که به فعالیت های اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی سایبری علیه آمریکا می پردازد، چین، روسیه و ایران را متهم به هک و سرقت اسرار تجاری و اطلاعات مالکیتی آمریکا کرد.
مرکز ضد اطلاعات و امنیت ملی آمریکا در این گزارش با بیان اینکه جاسوسی اقتصادی و صنعتی تهدیدی چشمگیر علیه مزیت رقابتی و امنیت این کشور است، چین، روسیه و ایران را توانمندترین و فعال ترین کنشگران در حوزه جاسوسی اقتصادی و سرقت اسرار تجاری و اطلاعات مالکیتی علیه آمریکا توصیف کرد.
این گزارش همچنین افزود که این سه کشور از طریق استخدام هکرهای خبره و جاسوس های اینترنتی و همچنین به دست آوردن اطلاعات جمع آوری شده از سوی دانشجویان خارجی در حال تحصیل در آمریکا علیه واشنگتن فعالیت می کنند.
نفت، گاز، متان تولیدشده از زغال سنگ، شبکه هوشمند انرژی، فناوری های انرژی خورشیدی و بادی، زیست دارو، داروها و واکسن های جدید، سامانه ها و رادارهای دفاعی دریایی، خودروهای هیبرید و برقی، کنترل آلودگی، فناوری و زیرساخت های فضایی، لاستیک مصنوعی، مواد معدنی نایاب، رایانش کوانتومی و شبکه های ارتباطی بی سیم نسل آینده جزو حوزه هایی فناوری های آمریکاست که به گفته این گزارش بیشترین جذابیت را برای جاسوسی سایبری دارند.
پیشتر نیز «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا کشورهای مخالف واشنگتن شامل روسیه، چین، ایران و کره شمالی را به حملات سایبری علیه زیرساخت های کشورش متهم کرده بود.
کوتس در سخنانی در موسسه هادسن نسبت به بروز یک حمله سایبری ویرانگر علیه زیرساخت های آمریکا هشدار داد و اظهار داشت که حدود دو دهه بعد از حملات یازده سپتامبر «چراغ های هشدار دوباره به رنگ قرمز درآمده است.»

نظرات بینندگان