arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷

یونان: نشانه‌هایی از عمدی بودن آتش سوزی در شرق آتن وجود دارد

«نیکوس توسکاس» معاون وزیر حفاظت شهروندان یونان گفت که دولت این کشور درپی کشف اطلاعاتی قابل تامل، تحقیقاتی را پیرامون احتمال عمدی بودن آتش سوزی گسترده دوشنبه شب در شرق آتن آغاز کرده است. براساس اطلاعات ماهواره ای، ۱۳ مورد از آتش سوزی‌های دوشنبه شب در شرق آتن همزمان با هم آغاز شده اند و این مساله طبیعی بودن این حادثه را زیر سئوال می‌برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت یونان اعلام کرد که نشانه‌های قابل تاملی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی بی سابقه در شرق آتن که جان ده‌ها نفر را گرفت، وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیکوس توسکاس» معاون وزیر حفاظت شهروندان یونان گفت که دولت این کشور درپی کشف اطلاعاتی قابل تامل، تحقیقاتی را پیرامون احتمال عمدی بودن آتش سوزی گسترده دوشنبه شب در شرق آتن آغاز کرده است.
به گفته توسکاس، مقام‌های یونانی همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آتش سوزی دیگری که در همان روز شهر کینتا در غرب آتن را گرفتار کرد، به صورت عمدی ایجاد شده است.
براساس اطلاعات ماهواره ای، ۱۳ مورد از آتش سوزی‌های دوشنبه شب در شرق آتن همزمان با هم آغاز شده اند و این مساله طبیعی بودن این حادثه را زیر سئوال می‌برد.
توسکاس با بیان اینکه شرایط بد آب و هوایی که در نتیجه تغییرات اقلیمی به وجود آمده به این آتش سوزی کمک کرده است، افزود:، اما گفته‌هایی از شاهدان عینی هست که در حال حاضر نمی‌توان بیشتر درباره آن‌ها صحبت کرد.
آتش سوزی در یونان دوشنبه شب این هفته از روستای «ماتی» واقع در ساحل شرقی منطقه «آتیکا» که در ۳۵ کیلومتری شرق شهر آتن قرار دارد، آغاز شد و سپس مناطق دیگر را در برگرفت.
در این حادثه که در طول تاریخ یونان بی سابقه است، تاکنون ۸۲ تن کشته و صد‌ها نفر زخمی و به بیمارستان‌ها منتقل شده اند که ۲۵ نفر از آنان کودکان خرد سال هستند.
روستای ماتی، ویجینا، رفینا و نئو ماکری محل تفریح و مکانی مهم برای گذراندن تعطیلات یونانیان و گردشگران خارجی است.
به دلیل عدم امکان مهار آتش، نیرو‌های آتش نشانی و امداد و نجات یونان منتظر بارش باران بودند تا در مهار حریق به آن‌ها کمک کند. اما بارش ناگهانی و شدید باران در عصر روز پنجشنبه باعث بروز سیل در برخی مناطق و آسیب دیدن ده‌ها خودرو شد.
بر اثر این آتش سوزی تاکنون بیش از ۲۰۰ منزل مسکونی و بیش از ۳۵۰ خودرو در آتش سوخته است.
اتحادیه اروپا به عملیات اعزام نیرو و تجهیزات از کشور‌های عضو برای مهار آتش سرعت بخشیده است.
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت که هر گونه اقدام ممکن برای کمک رسانی، به کار گرفته می‌شود.
«دیمتریس جناکاس» سخنگوی دولت یونان نیز اعلام کرد: ۱۰۰ میلیون یورو بطور اضطراری برای کمک به آسیب دیدگان اختصاص داده شده است، شهروندان این مناطق تا مدت شش ماه از پرداخت مالیات معاف هستند.
کمک‌های مردمی و یونانیانی که در خارج زندگی می‌کنند در حال جمع آوری است و این کمک‌ها به بازسازی منازل مسکونی آسیب دیدگان اختصاص داده خواهد شد.

نظرات بینندگان