arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷

پیداشدن هفت تخته پوست و چهار جمجمه ببر در باغ وحش مشهد

معاون دادستان خراسان رضوی گفت: براساس اطلاعات تنها در زمستان سال گذشته هفت قلاده ببر تلف شده‌اند که این به تنهایی آمار نگران‌کننده ای‌ست و برخلاف نظر مسئولان باغ وحش که ببرها بر اثر کهولت سن تلف شده‌اند نظر کارشناس دادستانی جمجمه‌های پیداشده جوان بوده‌اند. محمد بخشی اظهار کرد: مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست استان منکر پیداشدن این موارد شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون دادستان خراسان رضوی از پیدا شدن هفت تخته پوست و چهار جمجه ببر خبر داد.

محمد بخشی محبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست استان منکر پیداشدن این موارد شدند، اما طی بازرسی که به دستور دادستانی انجام شد، این موارد تایید شدند.

وی بیان کرد: براساس اطلاعات تنها در زمستان سال گذشته هفت قلاده ببر تلف شده‌اند که این به تنهایی آمار نگران‌کننده ای‌ست و برخلاف نظر مسئولان باغ وحش که ببرها بر اثر کهولت سن تلف شده‌اند نظر کارشناس دادستانی جمجمه‌های پیداشده جوان بوده‌اند. انتقاد دیگری که به مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران باغ وحش وجود داشت، این بود که اعلام شد یک ببر در خردادماه بر اثر عفونت دام تلف شده است که جای تعجب دارد با این همه امکانات و متخصص آیا امکان جلوگیری از تلف‌شدن این حیوانات وجود داشته یا خیر.

بخشی محبی افزود: دستور داده شد سازمان حفاظت محیط زیست استان به عنوان سازمان مسئول پیگیر تلف‌شدن ببرها باشد.

وی از پیگیری این ماجرا از تهران خبر داد و اضافه کرد: این باغ وحش متعلق به همه مردم مشهد و حتی کشور است و به همین دلیل برای دادستانی دارای اهمیت است؛ فعلا با توجه به اینکه قصور متوجه سازمان حفاظت محیط زیست استان نیست، ما نظر کارشناسی آن را می‌پذیریم اما این منافاتی با پیگیری دادستانی ندارد.

معاون دادستانی خراسان رضوی اظهارکرد: متاسفانه باوجود این اتفاق اقدام درخور توجهی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست انجام نشده است. از دیروز اعلام شده است که این موارد به سازمان حفاظت محیط زیست منتقل شوند که تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

نظرات بینندگان