arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷

ادعای دانشمندان درباره درمان بیماری «آب سیاه» چشم با استفاده از زردچوبه

نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که مشتقاتی از زردچوبه می‌تواند به عنوان قطره چشمی برای درمان بیماری گلوکوم در مراحل اولیه استفاده شود. محققان انگلیسی اظهار کردند: با افزودن عصاره زردچوبه به قطره‌های چشمی توانسته‌اند بیماری گلوکوم در موش‌ها را درمان کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان توانستند با استفاده از قطره چشمی زردچوبه، بیماری گلوکوم (آب سیاه) را درمان کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که مشتقاتی از زردچوبه می‌تواند به عنوان قطره چشمی برای درمان بیماری گلوکوم در مراحل اولیه استفاده شود.

محققان انگلیسی اظهار کردند: با افزودن عصاره زردچوبه به قطره‌های چشمی توانسته‌اند بیماری گلوکوم در موش‌ها را درمان کنند.

در مقاله جدیدی که در Scientific Reportsارائه شده است، محققان عنوان کردند که کورکومین می‌تواند به طور مستقیم به پشت چشم برای درمان بیماری نفوذ کند تا علائم اولیه گلوکوم کاهش یابد.

کورکومین ترکیبی است که می‌تواند برای تشخیص و درمان نارسایی‌های عصبی بیماری‌های چشمی و مغزی مانند گلوکوم و آلزایمر استفاده شود و به میلیون‌ها نفر کمک کند.

گلوکوم نوعی بیماری چشمی است که بیش از ۶۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است و منجر به کوری غیرقابل برگشت در یک دهم از این افراد خواهد ‌شد.

پیش از این محققان دریافتند که سلول‌های عصبی شبکیه را می‌توان با مصرف خوراکی درمان کرد، اما عوارض جانبی گوارشی در این صورت دیده می‌شود، پس به دنبال روشی برای استفاده مستقیم از کورکومین برای درمان بیماری چشمی بودند.

با گذشت زمان، ابتلا به بیماری‌هایی مانند گلوکوم و آلزایمر به طور پیوسته در حال افزایش است و محققان امیدوارند بتوانند با این یافته‌ها به بیماران بسیاری کمک کنند.

نظرات بینندگان