arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

هوای ۹ شهر خوزستان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

شاخص کیفی آلودگی هوا در اهواز و ۸ شهر خوزستان در ساعت ۱۰ امروز با عبور از عدد ۳۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت. وقتی که شاخص آلودگی هوا از ۱۵۰ بالاتر می‌رود هوا برای همه شهروندان یک شهر ناسالم عنوان می‌شود وقتی شاخص آلودگی هوا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ قرار می‌گیرد در واقع هوا بسیار ناسالم است و زمانی که شاخص از ۳۰۰ فراتر رود در واقع وضعیت آلودگی هوا خطرناک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شاخص کیفی آلودگی هوا در اهواز و 8 شهر خوزستان در ساعت 10 امروز با عبور از عدد 300 در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

به گزارش فارس ، شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

وقتی که شاخص آلودگی هوا از 150 بالاتر می‌رود هوا برای همه شهروندان یک شهر ناسالم عنوان می‌شود وقتی شاخص آلودگی هوا بین 200 تا 300 قرار می‌گیرد در واقع هوا بسیار ناسالم است و زمانی که شاخص از 300 فراتر رود در واقع وضعیت آلودگی هوا خطرناک است.

کارشناسان می گویند در هوای خطرناک که شاخص آن به بالاتر از عدد 300 می‌رسد؛ شرایط به نحوی است که کلیه افراد جامعه باید از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری کنند و یا حتی‌الامکان شهر را ترک کنند.

براساس آمار منتشر شده توسط سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص وضعیت آلودگی هوا در اهواز 415، آبادان 337، امیدیه 446، اندیمشک 361، بهبهان 500، دزفول 500، شوش 500، شوشتر 426 و ماهشهر روی عدد 380 قرار گرفته است.

همچنین شاخص آلودگی هوا در شادگان عدد 300 را نشان می داد تا شادگانی‌ها در وضعیت بسیار ناسالم تنفس کنند.

سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص وضعیت آلودگی هوا در ایستگاه‌های خرمشهر، دشت آزادگان، رامهرمز و هندیجان را ننشان نمی‌دهد.

ریزگرد در 10 شهر خوزستان

اداره کل محیط زیست خوزستان هم وضعیت هوای آلوده به ریزگرد خوزستان تا ساعت 9 امروز را گزارش داده است که براساس این گزارش میزان غلظت غبار در شهرهای اهواز، آبادان، امیدیه، اندیمشک، بندرامام، بهبهان، حمیدیه، دزفول، سوسنگرد و شوش بیشتر از حد استاندارد است.

بیشترین غلظت غبار در شهرهای دزفول، اندیمشک، بهبهان و امیدیه گزارش شده است که به ترتیب 8، 6، 5 و 4 برابر حد استاندارد است.

نظرات بینندگان