arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

پوتین: تصمیمی برای حذف دلار از معاملات نداریم

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفت که به‌رغم این‌که آمریکا با دخیل کردن مسائل اقتصادی در درگیری‌های سیاسی باعث از بین رفتن اعتماد به ارز این کشور شده است، مسکو تصمیم ندارد دلار را به عنوان یک ارز ذخیره جهانی انکار کند.ما از دلار استفاده کرده‌ایم و تا زمانی که مقام‌های مالی آمریکا اجازه دهند، به استفاده از آن ادامه می‌دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش به‌رغم اقدام‌های آمریکا که اعتماد به ارز این کشور را از بین برده است، دلار آمریکا را انکار نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفت که به‌رغم این‌که آمریکا با دخیل کردن مسائل اقتصادی در درگیری‌های سیاسی باعث از بین رفتن اعتماد به ارز این کشور شده است، مسکو تصمیم ندارد دلار را به عنوان یک ارز ذخیره جهانی انکار کند.

وی که در کنفرانسی خبری بعد از نشست بریکس در آفریقای جنوبی صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آیا روسیه تصمیم دارد ذخایر دلاری خود را کاهش دهد، گفت: «روسیه دلار را انکار نمی‌کند. ما تصمیم نداریم هیچ اقدام ناگهانی انجام دهیم».

پوتین ادامه داد: «ما از دلار استفاده کرده‌ایم و تا زمانی که مقام‌های مالی آمریکا اجازه دهند، به استفاده از آن ادامه می‌دهیم».

بر اساس این گزارش، داده‌ها نشان می‌دهد که روسیه بعد از تشدید تنش در روابط مسکو و واشنگتن، ذخایر دلاری خود را کاهش داده است.

نظرات بینندگان