arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

نشنال اینترست:تل‌آویو به 80 تا 300 کلاهک اتمی مجهز است

نشریه آمریکایی از وجود 80 تا 300 سلاح اتمی در زرادخانه تل آویو و مشکلات استفاده از زیر دریایی‌ های «دلفین» در آب‌های منطقه از سوی ارتش این کشور خبرداد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشنال اینترست:تل‌آویو به 80 تا 300 کلاهک اتمی مجهز استدرحالی‌که اسرائیل تاکنون به طور رسمی مجهز بودن به سلاح اتمی را نپذیرفته، اما شواهد و قرائن از حضور ده‌ها جنگ افزار اتمی در بدنه ارتش این رژیم حکایت دارد.

 نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در همین زمینه نوشت: تل آویو در زرادخانه‌هایش احتمالا به 80 تا  300جنگ افزار اتمی مجهز است و در زمینه شلیک آن‌ها نیز بر موشک‌های بالستیک «جریکو» و از طریق هواپیما تکیه دارد.

بر این اساس، رژیم اسرائیل تنها حاکمیت موجود در غرب آسیاست که به سلاح اتمی مجهز است و تنها کشورهای دشمن تل آویو نیز در سطح منطقه درحال حاضر ایران یا سوریه هستند. این درحالی است که (رژیم ) اسرائیل برای برهم زدن توان هسته‌ای رقبایش عملیات خرابکاری، ترور و یورش هوایی را  علیه تاسیسات هسته‌ای عراق، سوریه و ایران انجام داد.

این نشریه نوشت: در سال 2000، رادارهای نیروی دریایی آمریکا به آزمایش موشک‌های کروز از سوی اسرائیل در اقیانوس هند که قادر به حمل دویست کیلوتن کلاهک اتمی هست، اشاره کردند.

 نشنال اینترست با اشاره به توان رژیم صهیونیستی دربکارگیری زیردریایی آلمانی «دلفین» که قادر به پرتاب سلاح اتمی است و احتمال استقرار آن‌ها در آب‌های منطقه نوشت: یک حمله مناسب به تردد این زیر دریایی‌ها از آبراه سوئز که از سوی مصر کنترل می‌شود، نیاز دارد . استقرار این زیر دریایی‌ها در پایگاه دریایی در شهر بندری «ایلات» که مجاور خلیج عقبه در جنوب سرزمین‌های اشغالی است و اطراف آن نیز مصر، اردن و عربستان سعودی حضور دارند، از دیگر راه‌های حمله است.

نشنال اینترست در خاتمه نوشت: استقرار زیریایی‌های (رژیم) اسرائیل در بخش جنوبی آب‌های ایران نیاز به همکاری و حمایت‌های لجستیکی دیگر کشورهای غرب آسیا دارد که احتمالا آن‌ها در یک سناریوی بحرانی شرکت نمی‌کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان