arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید:

انتخابات میان دوره ای، کارزاری برای انتخاب مجدد ترامپ است

«استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید اعلام کرد که انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در سال 2018 به مثابه اولین کارزار برای انتخاب مجدد «دونالد ترامپ» است، زیرا دمکرات ها در صورت تسلط بر دو مجلس کنگره، رئیس جمهوری این کشور را استیضاح می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخابات میان دوره ای، کارزاری برای انتخاب مجدد ترامپ استبنن گفت که هواداران ترامپ باید همان میزان حمایت خود در سال 2016 را در این انتخابات حفظ کنند تا جایگاه دولت آمریکا در جریان انتخابات میان دوره ای محفوظ بماند.
بنن یادآور شد که اولین کاری که دمکرات ها پس از تکیه بر کرسی های کنگره انجام خواهند داد، استیضاح رئیس جمهوری است.
دهها تن از دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در جهت استیضاح ترامپ گام برداشته اند، اما این حرکت نظر مساعد رهبری دمکرات این مجلس را جلب نکرده است.
استیو بنن در ادامه سخنان خود برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره را یک همه پرسی ملی دانست و مساله مهم حال حاضر را موضوع مربوط به ترامپ و برنامه های وی برشمرد.
استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید به تازگی از تلاش برای مرتبط کردن احزاب سیاسی راستگرا در اروپا به منظور بهره گیری در جهت ایجاد یک جنبش بین المللی خبر داد که هدف از آن تضعیف و در نهایت از کار انداختن اتحادیه اروپا است.
وی که به دلیل گرایش های راست افراطی اش اخراج شد، اکنون به کمک پوپولیست ها و ملی گرایان مخالف اتحادیه اروپا رفته است.
بنن در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه رسما از «مارین لوپن» رهبر حزب راست گرای افراطی این کشور که از مخالفان سرسخت اتحادیه اروپا است، حمایت کرد اما در نهایت «امانوئل مکرون» پیروز انتخابات شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان