arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷

وزیر کشور ایتالیا: اتحادیه اروپا به دنبال فریب بریتانیاست

وزیر کشور ایتالیا اتحادیه اروپا را به تلاش برای فریب بریتانیا در روند خروج از بریگزیت متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور ایتالیا: اتحادیه اروپا به دنبال فریب بریتانیاست

وزیر کشور ایتالیا اتحادیه اروپا را به تلاش برای فریب بریتانیا در روند خروج از بریگزیت متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا در جریان مصاحبه خود با ساندی تایمز گفت: هیچ صداقت یا واقعیتی از سوی طرف اروپایی وجود ندارد. تجربه‌ام در پارلمان اروپا به من می‌گوید که شما یا باید خودتان آنچه را می‌خواهید انجام دهید یا آنها شما را فریب می‌دهند.

بریتانیا قرار است در ۲۹ مارس سال آتی میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود و ترزا می، نخست وزیر این کشور در تلاش برای پذیرش یک رابطه تجاری بلندمدت با اتحادیه یا نهایی کردن توافق نقل و انتقال برای پوشش این دوره پس از خروج است.

سالوینی به نخست وزیر انگلستان گفته که به اولویت‌هایش محکم بچسبد و آماده باشد تا بدون توافق از این اتحادیه خارج شود؛ اقدامی که بسیاری از صاحبان مشاغل و تجار بیم آن را دارند که باعث ایجاد ناآرامی شود.

وزیر کشور ایتالیا همچنین در ادامه مصاحبه خود گفت: براساس برخی از اولویت‌ها، هیچ نیازی به داشتن انعطاف نیست و شما نباید به عقب بازگردید.

همچنین این روزنامه از قول یکی از وزرای دولت که خواست نامش فاش نشود، نوشت که ارتش بریتانیا آماده ارسال غذا و دارو در صورت تاخیر در بنادر پس از بریگزیت است.

این وزیر همچنین گفت: شرایط احتیاطی بسیاری در صورت عدم توافق برنامه‌ریزی شده است. نباید از چیزی ترسید، این یک واقعیت است.

وزیر کشور ایتالیا مدت‌هاست که مخالف رویکرد اتحادیه اروپاست و یورو را مقصر اصلی بحران مالی و اقتصادی ایتالیا می‌داند و گفته که انتظار دارد، این منطقه مالی فروبپاشد.

وی اخیرا به کشورهای اتحادیه اروپا فشار آورده که مهاجران بیشتر آفریقایی را که تلاش می‌کنند تا از طریق سواحل ایتالیا وارد شوند، بپذیرند.

نظرات بینندگان